• 79maria

Vi som har barn med spalt del 15

Dags för ytterligare en ny tråd! Här samlas vi som har barn med LKG (Läpp- käk- och gomspalt) och diskuterar operationer, hjälpmedel, framsteg och allt annat som har med våra små spaltisar att göra

Välkomna hit, gamla som nya!

Adrian och Gabriels mamma
  • Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15
  • smultron78

Hejsan!
    Nu har vi fått tiden till sonens käkoperation... tyvärr kund de inte lägga den tidigare då det måste tydligen vara två läkare med under den opertionen.
    Så 11 dagar innan Lillasyster är beräknad & komma så ska han opereras så nu hoppas vi bebis INTE kommer innan, gärna en vecka efter.
    Nu är vi beräåttigad patientshotell men eftersom det är många år sedan vi behövde det så undrar jag om ngn av er vet vem man ska höra av sig till.
    Har för mig det är till det landstinget men är skriven eller?
    Ha en fin lördag!
    Själv ska jag & mannen till Halmstad & kolla RoxetteSkrattande

• ELJAC

Hej!

Vi har hört av oss till kuratorn i det landstinget men är skriven. Hon har fixat alla papper som behövs för att få patienthotellet betalt.
    Ha så kul på Roxette!

• Mollymajs

Vi har fått tid till öronkoll om 1 månad. Ella är då 4 år och 3 mån.  Hoppas på att rören siter som de ska. Vet inte om de även ska göra en hörselkoll men ja trpor det blir nästa gång.  De ena rörat har hon haft sen hon var 3 månader och det andra sen hon va 18 mån och en så länge har de fungerat bra.

• Frejon
    Mollymajs skrev 2010-08-19 14:03:05 följande:
    Vi har fått tid till öronkoll om 1 månad. Ella är då 4 år och 3 mån.  Hoppas på att rören siter som de ska. Vet inte om de även ska göra en hörselkoll men ja trpor det blir nästa gång.  De ena rörat har hon haft sen hon var 3 månader och det andra sen hon va 18 mån och en så länge har de fungerat bra.
    har do hållits i öronen så lång tid, rören alltså, eller har ni varit och lagt nya rör flera gånger. Ebbas rör föll alltid bort med typ 6 månaders mellan rum. han har haft typ rör i öronen 4 eller 5 gånger.

men som öron läkaren sa senast så tror jag att vi har haft våra rör, troligen behöver hon inga fler rör i öronen.
  • Mollymajs
    Frejon skrev 2010-08-19 14:39:58 följande:
    har do hållits i öronen så lång tid, rören alltså, eller har ni varit och lagt nya rör flera gånger. Ebbas rör föll alltid bort med typ 6 månaders mellan rum. han har haft typ rör i öronen 4 eller 5 gånger.

men som öron läkaren sa senast så tror jag att vi har haft våra rör, troligen behöver hon inga fler rör i öronen.
    Ja hon har haft samma rör hela tiden. Jag trode de skulle ramla ut men det har de inte gjort. Vet att sjukhuset Ella är op på har lite grövre rör så jag vet inte om det spelar nån roll. Om de sitter i nu eller inte vet ja inte utan det får vi se när vi ska på kollen.
  • lkgj

Angående rör i öronen.... Så ha Jonnas båda rör suttit på plats sen hon va 4 månader.... å nu är hon snart 3 år....

• Anna J 31

Emmas rör i öronen har också suttit kvar sen hon fick dem vid första op:n, knappt 4 månader gammal. Hon är nu 14 månader. Verkar va riktigt rejäla rör de använder i Linköping... Flört Idag gick Emma 4 steg helt själv! Så idag är jag en extra stolt mamma! Glad

• OneOfAKind

I onsdags kom så lilla Ella till världen med buller och bång. Vänstersidig läpp och käkspalt samt öppen upp till näsan i gommen (antar att det är det som kallas hårda gommen?). Haft några tuffa dagar med mycket kräkningar som kommer upp och täpper igen så att hon inte kan andas. Ger ersättning på flaska samt pumpar lite men tänker sluta med det senare då jag hellre umgås med mina underbara prinsessor än sitter och lägger tid på att pumpa. Är i dagsläget rätt stressad över den nya situationen och behöver verkligen lite uppmuntran om att detta kaos kommer bli bättre för just nu lider jag med Ella som mest har ont i magen eller kräks.

Första mötet med LKG-teamet i Linköping på måndag.

Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15