Elin7806 skrev 2010-08-24 21:58:22 följande:
Hej, vill bara säga att de senaste inläggen i denna tråd har varit en stor lättnad för mig. Jag väntar mitt första barn i början av november och fick veta på UL i juni att han kommer att födas med dubbelsidig lkg. Det var som ett slag i ansiktet och jag var som en zombie de första dagarna. Efter ett tag kändes det bättre och ett långt tag har jag varit hur cool som helst med det, frånsett några sporadiska djupdyk..
Och jag har ju föjlt denna tråd slaviskt sen jag fick veta om lkgn och har känt mig som en usel blivande mamma då jag tyckt att alla i trågden är så hurtiga mest hela tiden, vilket jag ju själv inte har varit. Därför var det en lättnad att läsa att några av er också haft det tufft i början. Så tack för det. Nu känner jag inte lika mycket skuld å mitt barns vägnar, det är ok att vara ledsen ibland.
Tack.
Välkommen!
OneofAkind.....JÄTTE GRATTIS till lilla tjejen
kom ihåg ta en dag i taget det blir nog bätre efter ett tag då ni vant er och lilla ella också.
Själv var vi på 6 års kontroll till Hesa i måndags, allt var bra och nu har vi "ledigt" i två hela år tills Ebba skall dit på nytt vid 8 års ålder.
Tandläkaren sa att tänderna kommer fint i övre tandraden men att det är trångt i den nedre och att det kanske fattas nån "riktig" tand i nedre raden men att det ser vi då hon kommer tillbaa vid 8 års ålder. Då skall de också säga när och hurudan tandställning hon skall få och om det behöver göras nått annat med tänderna.
men det är skönt att man vet att talet är som det skall vara och allt ser bra ut