idamarja skrev 2010-09-24 22:28:06 följande:
hur har det gått för era barn, ni som har barn som opererat mjuka gommen. jag har förstått att dom har väldigt ont efteråt, som halsfluss vill ja minnas dom beskrev dt. vi ska ner nu snart, op tid 1 okt. känns ju förstås jobbigt inför varje operation, jobbigt nu när han e så stor också att han förstår att bli rädd och är med i vad som händer på ett annat sätt än när han var liten, då var det jobbigt för att han var så liten o skör.
Jadu kan bara säga att de va den värsta op, jag någonsin varit med om.....Jonna op båda hårda och mjuka gommen... Va en jätte jobbig tid efter... Dels att hon va äldre, kunde göra motstond när hon hade ont.... vägrade äta, sova....
så hela nätterna vankade hon å jag runt i korridorerna med hennes vagn.....Blev erbjuden glass, (som alla barn älska) men icke hon skulle inte ha.....Äta va de inte tal om.... hade dropp hela tiden.... Sen va ju inte saken bättre att hon fick dubbelsidig öroninflamation dagen efter op, men läkaren som gick ronden sa att de kan bli tryck i öron efter op, så han ville inte titta på henne...
sen bad jag en annan läkare titta och de konstaterade att hon hade de........så vi belv kvar längre än va vi hade räknat med.....Va en skit jobbig tid....Till sist när läkaren gick ronden efter en vecka igen (han gick regelbundet givetvis) så ville han inte släppa hem oss, eftrsom hon inte åt.... men jag bad om att få åka hem,jag sa så fort hon kommer hem till sin hemmiljö så släpper de säkert.. och de trodde sköterskan med..
på mit ansvar med tätta kontakter med sjukhuset..... så han skrev ut oss..... När vi kom hem så värmde jag en burkmat, åhh ungen slukade hela......vilken lättnad....va så skönt....alla ha säkert inte liknade berättelse... men jag kan säga att de va skit jobbigt......när hon va bebis va de lättare, då kunde man ju hålla henne i famnen och gosa och så.... när dom är äldre är de skit svårt....