Tingeling85 skrev 2010-04-09 13:45:29 följande:
Oj nu har jag hamnat lite efter!Fick hem villaägaren igår och blev så peppad på trädgårdsfixet igen!Hann ge upp där ett tag, för denna snö ville verkligen inte försvinna! Men nu börjar man faktiskt märka att det vill ge med sig..!Har fyndat pallkragar som skulle på tippen, så nu försöker jag fundera ut var på gården man ska placera dom, och Vad det ska vara i dom! Vad finns det för lättodlade grönsaker?Vi ska nog även ha sommarhöns i år! Ett annat roligt projekt att planera!
Vad härligt med höns! Önskade jag bodde lite mer lantnära och kunda ha åtminstone sommarhöns.
Lätta grönskaker är bl a rödbetor, rädisor, plocksallad, ruccola, bönor, sockerärtor och morot. För morot och rödbetor brukar jag använda mig utav såband så slipper man gallra

Squash är inte så dumt heller, men den tar rejält med plats och kräver nog en egen pallkrage. Jag brukar köpa en planta istället för att så (det behövs bara en för den ger rejält med frukt så man får dela med sig till grannar och vänner iallafall
Kokta rödbetor med lite smör och salt är nog det smaskigaste jag vet till sommarens grill, eller också kan man ugnsteka och smula över fetaost efteråt