Tjock kulan skrev 2010-04-28 20:15:33 följande:
Hejsan Det växer så det knakar här i skåne så härligt att upptäcka nya knoppar varje dag. har fått ut pallkragarna till mina grönsaker och grävt jorden undrar nu hur mycket jord man behöver fylla upp med i kragen eller ska man bara ha det som det är o fylla upp efterhand bara . Funderar på att köpa hem några uppstammade bärplantor att ha bredvid pallkragarna med vet inte riktigt vad som finns, e det bara krusbär o vinbar som finns .Ari gold: Åh vilket fint växthus, härligt.Mimmi: Vilken härlig träff kul med inspiration även på bokfronten.
Har du jord inunder pallkragarna (inte grundat med markväv eller något så behövs ju inte så mycket jord för att det skall växa bra. Gör som du känner för istället (eller hur mycket jord du orkar bära

). Uppstammade bärbuskar förutom de du nämner har jag dålig koll på, det har aldrig varit aktuellt för mig även om det är hur fint som helst. Jag hade dock funderingar på att gräva upp och flytta mina bärbuskar då de egentligen står fel i trädgårdslandet enligt mitt tycke. Årets projekt är dock att plantera om dammrabatten, så vi får väl se vad som hinns med. Om jag känner mig rätt så blir det nog många mindre projekt utförda, för det brukar vara lättare att ta tag i dessa när ett megaprojekt står på tur
Ja, det var en toppenträff och på måndag är det 2:a gången i minicirkeln på 3 träffar. Sista gången skall vi nog ge oss av på en resa
I tisdags var jag på ytterligare en träff med trädgårdsföreningen (bästa väninnan håller på med nyanläggning av trädgård och drar med mig - inte mig emot

). Då var det en träff på lokal plantskola med 20% rabatt på allt

Det blev lite godsaker - mariatistel, silversalvia, jättestäpplilja och 3 underbara pelargonsticklingar.