Tjock kulan skrev 2010-03-27 19:47:25 följande:
Hejsan tjejerBjuder på ett litet vårsmycke från min lilla lilla trädgård. Imorgon blir det till att plantera små penséer om vädert tillåter :).
Så fint!
Utanför fönstret är det grått och trist men jag tror att det får bli en tur till plantskolan för att pynta ytterkrukan på trappen iallafall. Brukar ju göra detta till påsk. Det är annars inte så mycket förberedelse i trädgården ännu, men det börjar suga i "tarmen". Fick ny AoT i veckan och inspirerades rejält. Underbara vårrabatter fanns det i tidningen. För övrigt så laddar jag för en rejäl beställning av växthusfönster som skall sättas på plats så fort det går att komma ut till växthuset utan att kliva i snön

I år skall det bli tidig start så vi får njuta av tomater, gurka och physalis i sommar (i fjol mognade det inte förrän i början av hösten pga sen start

)
Är det någon som har förslag på nytänkande i växthusodling? Hos oss brukar det oftast bara bli gurka, tomater av olika slag och physalis, tillsammans med basilika som planteras nere vid fötterna på tomaterna och gurkan.