Mimmi 71 skrev 2010-04-22 08:22:29 följande:
Helt underbar inspiration! Inte behöver man be om ursäkt för dålig aktivitet Den här årstiden är ofta stressig och innehåller många aktiviteter och i år är inget undantag med våra projekt såsom sommarstugebygge och garagebygge. Själv ligger jag lite före i planeringen och smider planer för trädgården som påverkas av vårt garagebygge. Trädgårdsanläggningen kommer dock inte ske förrän nästa sommar
Jo, det är väl så, tack

Ari Gold skrev 2010-04-22 08:28:16 följande:
Vi ska åka och hämta mitt växthus i hegen Yippey!
Oh, vad roligt! Är i princip uppvuxen i växthus, hihi, och det är så speciellt! Älskar den där varma doften! Fin modell, och fint på mur!
Daggdroppen skrev 2010-04-22 18:24:54 följande:
Åh så skoj med ett växthus! Och fin modell dessutom! Jag säger som mage - jag är nog ingen bra tråddeltagare jag just nu. Jag har fortfarande ont och det begränsar massor av det jag vill göra i trädgården. Nu har jag hållit på med lite små projekt och det blir genast mycket värre. Var iaf igår på en snabbkurs i björkrisbindning. Blev riktigt sugen på att testa fler saker. Gjorde ett dörrhjärta och en "kon med horn" att ha i trädgården eller vid trappan som dekoration. Eller kanske som klätterstöd. Har också planterat ut små violer på olika ställen. Det är mycket tidigare än vad jag brukar, då det ännu är kallt på nätterna. Men nu ville jag ha vårfint! Det blev så tomt efter att jag tagit bort det numera fula höst- och vinterpyntet. Jag har iaf städat ur rabatterna lite och vissa perenner börjar sticka fram. Kul Vilka växter är extra känsliga för frost? Ifjol frös mina astillbe så i år är de täckta. Och hur är det med tuijor (barrväxter). När kan man ta bort solskyddet från dem? Är det då tjälen gått och de kan suga vatten ordentligt?
Trist att du fortsatt har ont

Liiite mer värme bara vore underbart! Det kommer säkert underlätta för dig också, tror du inte?
Jag har bestämt mig (för det är ju jag som bestämme eller hur?

) för att vind/insynsskyddet skall vara av samma typ som staketet, dvs kvadratiska pinnar med en spets högst upp. Men jag vill att pinnarna skall gå igenom tvärslåarna (eller vad man skall kalla det) så att det ser likadant ut från båda sidor...fattar ni?

Någon som vet hur man gör detta snyggt?