Juleja skrev 2010-03-28 09:03:17 följande:
Idag ska jag förså 2 sorters tomater och några olika kryddörter inne. Lite sent tror jag, men vi har varit sjuka jag vet inte hur länge... Hopplöst ju. Nu verkar livet återvända lite till vår familj, skönt det. Tror ni tomaterna tar sig? Jag har aldrig provat förut. Vi har inget växthus så jag funderar på att sätta dem i kruka/ampel sen, så jag kan flytta på dem när det behövs. Jag har fått upp snödroppar och lite lökväxter nu när snön börjar försvinna. Spännande. I övrigt finns det mycket att önska i vår dräneringssargade trädgård. Suck. Gräsmatta har vi knappast någon än, bara några gröna fläckar här och där som knappt går att urskilja i all jord. Hoppas den tar sig fort nu. Och att allt vatten trokar upp så man kan börja gå lite försiktigt. Jag är så less på att inte ha gräsmatta och trädgård vänlig nog att kunna släppa ut Albin på denna sommar heller. Det bara spritter ju i benen på en 2 åring. Men det får väl bli som förra sommaren. Alla stadens lekparker, here we come. Men jag vill ju helst sitta på egen täppa och njuta av en kopp te och höra barnen leka i sandlådan. Men drömmen lever vidare. TIll nästa sommar ska vi ha gräsmatta!!! Och sandlåda. Och då har vi ju en liten knart till som börjar närma sig året!
Det finns ju flera sorter tomater som tål att stå ut - kommer inte riktigt på namnet på den allra vanligaste utomhustomaten. den har lite tjockt skal men ger rikligt med tomater och de smakar gott. Min sambos faster har dessa tomater mot en södervägg och hon får nästan mer tomater än vad jag får
Dräneringstomt känner jag igen

fast vi fick iordning på våran förra sommaren, i år startat dock ett garagebygge så då blir det "samma visa igen"

Måste nog skärma av resterande trädgården med ett nät så man kan ha lillemannen lekande ute. Har själv en 2,5-åring med mycket spring i benen