mage06 skrev 2010-04-06 11:55:24 följande:
Vad härligt med Smögen! Påsken är västkusten för mig eftersom jag spenderat många "påskar" där Saknar det! Trädgårdsvandring låter fantastiskt! Här är det mer en...flukt över rabatten Det har kommit upp en hel del tulpanblad här. Mamma har köpt fina tulpanlökar till mig som jag klämde ner i "stenröset"...har grävt upp en massa plantor så det ser lite kalhyggeaktigt ut...Tack för kommentaren i bloggen Jättespännande kan det bli så småningom...
Påsk har jag inte tillbringat i Smögen tidigare men väl många somrar har tillbringats på västhuset (=Bohuslän

). Nu när man flyttat upp till Sörmland så har somrar med saltvatten varit lätträknade.
Någon mer avancerad trädgårdsvandring blir det väl inte ikväll

men väl en rundtur i trädgården för att kika vad som hänt under snön.

Planera lite och drömma sig bort till varmare dagar

Våren är den allra bästa tiden och jag försöker att ta en rundtur i trädgården flera dagar i veckan för att man upptäcker alltid något nytt. Det händer så mycket i naturen så här års så det gäller att hänga med.
Visst är det spännande med nysatta vårlökar. Jag har ju en stor rabatt på framsidan som man passerar varje dag på sin väg till och från huset. I höstas satte jag en del lökar och jag planerar att sätta fler så att det kan bli ett hav av vårlökar här

an behöver dessa guldkorn i väntan på sommaren, eller hur?