Mimmi 71 skrev 2010-04-30 07:48:16 följande:
Min favorit bland klätterrosor är ju New Dawn men jag tror inte den är remonterande. Beroende på vilken nyans av gult det är så kan det vara snyggt med rosa till, kanske i tillsammans med min favoritkombination vilkaprifol (tror jag har skrivit detta förut )
Tack, ja huset är ju det som finns på bild i tråden så det har en ljus vaniljgulton så en lite starkare rosa men inte ceris ros hade nog blivit fin fint ska fråga lite på plantskolan, tror du det hade funkat bra att samplantera med en jacmani klematis? fyndade en på Netto för 29 kr men har inte fått den i jorden ännu. eller blir kontrasten för stor, kan ju klura ut ett annat ställe

.
Memoria skrev 2010-04-30 08:48:04 följande:
Hej på er!Nu kommer jag tillbaka också. Har inte haft tid att följa den vanliga vita tråden, men kände att det var dags att leta upp trädgårdstrå
den.Ni var flitiga som redan satte igång att skriva i mars. Har läst bakåt lite och det verkar som om många har roliga projekt på gång. Tråkigt att du inte verkar må bra fluffiga. Hoppas att det är något du snart kan bli bättre ifrån. Tjock kulan, roligt att följa diskutionerna om din gång. Låter jättefint med klätterväxter, stol och fönsterspeglar. Skall bli roligt att se förvandlingen i sommar.mimmi: Alltid lika duktig och inspirerande när du ger förslag. Trädgårdsporr, it is!Mina trädgårdsplaner för i år är inte stora. Har ju bara en liten minitomt och har lyckats fylla den rätt väl. Altanen med den stora spaljen är snart klar förutom stenplattorna som skall läggas runt. Har lite tomater och blommor som härdas som skall planteras om. Lite småpyssel helt enkelt!
Hejsan söta du åh vad kul att du hittat hit, har saknat dig i trådarna, hoppas allt e bra med er o familjen :).