Mimmi 71 skrev 2010-03-05 16:32:26 följande:
Men det är ljusgrönt och härligt. Jag satte lite vårlökar i höstas, men inte alls lika mycket som jag vill Får fylla på med lökar år efter år, eller också göre en kraftansamling och beställa ifrån eurobulb Det är dock jobbigt att gräva och plantera mycket på en gång. Det blir lite som om de "slängs ned" till slut. Spana in denna hemsida och tråna kanske det inte finns så mycket vårblommande så här års (har inte varit inne och spanat det senaste) men det finns iallafall en hel del att tråna efter och det är risk för att plånboken blir tom
www.eurobulb.nl/Jag ska spara sidan och titta på den, tack för tipset!
veera skrev 2010-03-05 18:13:17 följande:
Längtan efter körsbärsblom... Jag ska få uppleva körsbärsblommningen i Japan om några veckor. Sen börjar väl våren få fart här hemma då vi återvänder hem. Just nu har vi massor av snö. Eurobulb har massor av härliga lökar och kvaliten är bra MEN ett liten varning för deras leveransvilkor. De anser att transporten är på kundens ansvar. Posten levererade aldrig mitt paket(en sambeställning) utan lådan returnerades till Holland. Som kund hade jag ingen chans att spåra paketet eftersom jag inte hade någon information om försändelsen. Efter flera arga mejl(från min sida) fick jag pengarna tillbaka, nästan 300 €. Om nån beställer av dem så begär att ni ska få koden som står på försändelsen så har ni nån chans att spåra paketet om leveransen drar ut på tiden. Jag tycker det är lite konstigt att de inte vill ta ansvar för försändelsen eftersom det är endast deras företag som har bevis på att paketet är postat.
Oj, tack för varningen!
Tjock kulan skrev 2010-03-05 19:32:03 följande:
Fluffiga :Dig e det ordning o reda med som vanligt, tack för det goda initiativet, hoppas på fortsatt trevligt trädgårdsbabbel även denna sässong :) Favoritar direkt kram kram från en trött tjock kula
Tack snälla du

Ja vi får hoppas det blir trädgårdsporr i år med

Sagalin skrev 2010-03-05 20:36:26 följande:
Jag kommer nog att kika in här mellan varven. I år måste vi göra ett ryck med trädgården och plantera lite buskträd och planera den lite bättre.
Kul att du också hittar hit

Annas Ekon skrev 2010-03-07 10:12:07 följande:
Heeej! Duktiga Fluffiga som gjorde en ny tråd!!! Jag har snödroppar i min trädgård...på en jättelite brun fläck i rabatten står dom, helt omgivna av snö....
Tack snälla du

åhhhh, lyckos dig som har snödroppar. Kanske du vill kasta in en bild så vi andra också får njuta