Mimmi 71 skrev 2010-03-08 13:05:15 följande:
Inne "hos mig" kan ni läsa om härlig vårsol Har tillbringat ett par timmar ute i södervägg med lite fika och trädgårdstidningar. Helt underbart!!!!!!!
Myyyyys, finns inget härligare än att få njuta av den första efterlängtade vårsolen i en hörna i trädgården.
Annas Ekon skrev 2010-03-09 07:10:41 följande:
Juleja:Du kan sätta ner dina lökar nu, men de kommer dröja innan de blommar, har du otur blommar de inte förrän nästa år, de behöver kylan i jorden...Så spara dom du till höst projekten . Gräsmattor är det likadant med, de tar sig bäst om man planterar dem på hösten...så den har nog klarat sig ska du se Jag ska se om jag inte kan ta bilder på snödropparna ikväll eller imorgon bitti. Just nu ser det nästan bisart ut för det är en sån rimfrost på träden och jag har nästan en meter snö kvar...Tjock kulan: Inte så himla mycket söder om dig... Du bor väl i Helsingborgstrakten om jag inte minns fel? Jag bor i mitten av Skåne. Var i Malmö i söndags, där var det helt snöfritt och Vintergäck i parkerna!!!
Åh då vet jag att det inte är allt för långt borta, spanar i rabatterna i tid o otid men inga vårblommor än *otålig so vanligt* ;).
Själv har jag börjat klura lite smått på trädgården o dess projekt, lite lavendel ska inhandlas till rabatten som är så torr att inget klarar sig där, o då borde väl lavendel vara lämplig där, eller vad tror ni, ska de inte stå lite torrt o sandblandat? Funderar även på att göra en skuggrabatt längst med huset, en del av trädgården som bara känns som en tråkig transportsträcka på väg mot baksidan av trädgården just nu. Funderar på Hostor, murgröna o kanske en klätterhortensia och ev ett planteringsbord o hyllor? Har ni några andra förslag på vackra skuggtåliga växter?