Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

MiaEd skrev 2010-07-27 10:09:06 följande:
    Aa till Frog.. Www.bonti.se
    Där ser man. Blev rätt dyrt för en komplett klädsel dock. Den jag köpte från Kidz kostade 1500:- totalt (bas, varukorg och sufflett). Men det är ju bra att det finns även om jag hellre kör camklädslar då det finns roligare färger.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Jag har tre täta barn, bar den yngste av grabbtrissen i sjal innanför min jacka (vinterbarn) och de andra två åkte i vår P&T. Funkade utmärkt. Bebis var alltid varm och nära. Bra skor (och broddar om det är halt) är ett måste dock.

Det viktigaste är ju att hitta ett sätt som funkar smidigt för ens situation.

• Asereht
    lilyanna skrev 2010-07-27 19:23:50 följande:
    Okej, så nya fästen o sen är det klart att köra med cam-sufletter alltså

Men det behövs alltså inte en cam-ram för att använda cams sittdelsbas på en frog, det trodde jag nämligen?
    Japp, bara camfästen och samma bågar så blir det bra. Inte lika tight som på cammen men jag tycker passformen är  helt ok.

Nej man måste inte ha camram men camramen är ca 5 cm långre än frogramen så basklädseln sitter inte lika spänt/tight. Jag tycker inte det spelar någon större roll men en del gillar inte det alls. Men bara för att kunna använda camklädseln behöver man inte en camram. Det gäller både liggdels och sittdelsklädslar. Jag har bilder i mitt galleri på min frog med camliggdel och camsufflett.

Däremot kan man inte sätta en frogbas på en camram.
  • Asereht
    lilyanna skrev 2010-07-27 19:58:06 följande:
    Oki, men för att få det snyggast med sufletten så kanske man ska ha cam-bågar med eller?

Jag är ju bara ute efter själva sittdelen egentligen, sonen fyller 1 om en vecka och vi ska troligen inte ha fler barn, men jag har lovat maken att vagnen inte får kosta en förmögenhet så därför tittar jag på alla alternativ, men jag gillar ju funktionen att kunna byta färg ibland,
    Det är samma bågar så det gör varken från eller till, för att få det att sitta som på cam måste man ha en cam.

Alla camdelar går att ha på froggen om man inte är kinkig och måste ha allt riktigt tight. Även varukorgen funkar. För mig var det också lite budget men också det faktum att många verkade varit som mest nöjda med sina froggar så det blev en prisvärd frog och sen har jag samlat på mig roliga tillbehör istället.
  • Asereht
    annat82 skrev 2010-07-29 11:27:22 följande:
    Garanterat någon helg i augusti men vilken har vi inte bestämt än, kan påverkas ganska mycket. Inboxa om du hittar nåt, men stressa inte utan hitta nåt bra.
    Köpte vår Cam begagnad och tycker bara alla har rätt till en bugaboo efter det
    Letade lite i Linköping då också eftersom man brukar kunna få lite billigare utanför Stockholm, men det fanns en eller två och då var de dyrare istället, så det verkar som spridningen måste bli lite bättre

Om straw2008 kunde hjälpa till att leta så är hon helt säkert bättre än jag vad man ska kolla på.
    Buggor är faktiskt billigare i och runt sthlm förmodligen för att de flesta buggaägare fortfarande finns där. Utåt i landet är de fortfarande dyra och många ggr äldre. Iaf så har det varit min uppfattning och jag "porrsurfar" rätt ofta på blocket.
  • Asereht
    lilyanna skrev 2010-07-29 14:14:37 följande:
    Alltså, jag kommer ju att behöva ståbräda...har haft ståbräda till min förra vagn och det går inte ha vanlig skötväska då...funderar själv på att skaffa en skip hop pronto eller saddlebag som inte tar någon större plats...kanske kan det vara något för dig med?
    Jag tycker att saddlebag är jättebra, man kan ha den på styret eller på sidan eller direkt på ramen när man har liggdel. Jättesmidigt.
  • Asereht
    bananna skrev 2010-08-08 13:17:39 följande:
    Är det någon här som vet om man kan ha Cameleon toppsetet på en Bugaboo Frog? Det är framförallt själva sittdelen jag undrar över, om den passar lika bra eller åtminstone nästan lika bra på en Frog-ram? Eller kan man köpa en sittdel till Frog någonstans tro?
    Du kan ha cam top på frog. Sitter inte lika tight som på cam men det är längden som skiljer på ramarna inte bredden. Man kan även ha cambas på froggen, den sitter lite slappare än på cammen men det stör inte mig.

Frog bas kan du hitta på Bonti men det finns inga topset som är gjorda till froggen.
  • Asereht

Irriterar mig på annonser där man påstår att frogklädsel (bas) funkar på camram. Det stämmer ju inte iom att camramen är 5 cm längre. Kul för eventuell köpare att upptäcka i efterhand. Obestämd

• Asereht

Nu ska vi snart byta till sittdel på buggan (spännande!) och då är det dags att rensa vagnsgarderoben lite. Om man nu skulle sälja av lite i klädselväg osv ska man köra Blocket eller Tradera? Tycker det varit så dålig respons när man kollat på buggagrejor, men det kanske bara varit lågsäsong?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21