Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

linaenn skrev 2010-07-12 19:10:25 följande:
    Jag har brun liggdelsbas och offwhite suflett just nu. Till hösten blir det PF Skurvy top till sittdelen, och så helbrunt till vintern igen precis som nu i vintras. Är lite sugen på en extra sittdelsbas så småningom. Vad tror ni om orange? Skulle det passa ihop med de toppar jag har hemma? Orange och brunt passar ju superfint, har en orange åkpåse nämligen.
    Orange och brunt är skitsnyggt!
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Vacker Utsikt skrev 2010-07-13 10:57:47 följande:
    Är det någon som har tips på vad man kan använda för rengöringsmedel/fläckbortagning på en suflett i canvas? Var o gick vid havet häromdagen och en fiskmås bajjade rakt ner på vagnen.. Har provat med varmt vatten men det hjälper inte..
    Galltvål kanske. Den är ju snäll mot tyg men bra på fläckar.
  • Asereht
    Favvo skrev 2010-07-13 20:46:44 följande:
    Hej hopp!
    När ni använde liggdelen till cam tog ni bort handtaget som sitter ovanpå liggdelen?
    Hade inte ens reflekterat över det då en kompis påpekade att jag borde ta bort den...
    Har inte börjat använt den än då lill bebisen inte har kommit =)
    Har visserligen en Frog men det är ju lika med bygeln. Vi har inte bygeln på, jag tycker bara den är i  vägen.
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-14 09:44:24 följande:
    Jag har en fråga.. Jag har köpt en frog och jag tycker innertyget är hemskt fult.. Någon här som har nåt tips på hur jag enklast byter ut det?

Skaffa camfästen så kan du ha camsuffletter istället. Problem löst.

Jag har camsufflett på min Frog.
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-14 12:30:28 följande:
    Ahh okej, sitter dom lika bra som frogsufletter? Men jag har ju samma fula innertyg i liggkorgen också :P 
    Såg en smart grej på en bild. Någon hade sytt som ett litet spjälskydd i fint tyg som var satt runtom i hela liggdelen. Smart, snyggt och döljer det quiltade i lggdelen på froggen dessutom är det enkelt att ta bort.

Annars vore det ju rätt enkelt att sy dit ett tyg runt om för hand. Om man bara syr försiktigt och bara i innertyget är det ju lätt att ta bort sen om man skulle vilja det.
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-15 10:21:33 följande:
    Riktigt smart! Har du någon aning om vad man borde välja för typ av tyg när man ska sy till vagn eller kan man ta vad som helst nästan?
    Vanligt bomullstyg skulle jag kört på. Det är ju det på vanliga spjälskydd. Lätt att tvätta vid behov.

Men det beror ju förstås på vad du ska göra för något men gäller det tex dyna eller "spjälskydd" och liknande så är bomullstyg perfekt.
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-26 21:43:02 följande:
    Läser vid flera tillfällen att de flesta vill ha något annat än buggans egna åkpåse, är den så dålig?
    Efter att ha hängt här ett tag så säger jag tvärtom. De flesta rekommenderar slutligen buggans egen eftersom den är formsydd för just buggan och är den som sitter absolut bäst. Men nu har det ju kommit en ny åkpåse, den är väl inte så beprövad än, vänta till vintern så ska du se att de flesta här inne har buggapåsar.

Själv har jag både en buggapåse och ett par andra.
  • Asereht
    lilyanna skrev 2010-07-26 22:36:45 följande:
    Mjo, visst skulle jag kunna göra det...kollar bara alla alternativ just nu

Är det bara hos Bonti som det finns klädslar till frog, för dessa säljs väl inte annars i sverige numera?
    Man kan ha cams basklädslar på froggens ram också. Inga problem. Det är bara sufflettfästen man måste byta om man vill att camsuffletterna ska sitta snyggt. Jag har en cam liggdel på min frog ram för tillfället och använder bara camsuffletter. Har även en cam sittdelsbas och varukorg. Inga problem, froggens ram är någon cm kortare så de sitter inte lika stramt bara.
  • Asereht
    lilyanna skrev 2010-07-26 22:36:45 följande:
    Mjo, visst skulle jag kunna göra det...kollar bara alla alternativ just nu

Är det bara hos Bonti som det finns klädslar till frog, för dessa säljs väl inte annars i sverige numera?
    Tror inte det går att hitta frogklädslar nya längre eller vet du att Bonti har? Ring runt och hör. Jag köpte en av de sista från Kidzshoppens källare för nästan ett år sedan, iaf så sa de att de bara hade den och en till då.
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-27 09:34:59 följande:
    Jag har bara sett klädseln, sufletter osv hos Bonti :) men går säkert att fdå tag på via andra återförsäljare också.. Men tror bara det är Bonti som har dom på lager osv
    Till Frog? Vilken Bonti?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21