Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Berit82 skrev 2010-08-19 21:09:56 följande:
    Hej! Är galet irriterad på mig själv. Missade Kidzshops superrea på de gamla åkpåsarna eftersom jag hela tiden tänkte att jag köper en sen... Vet ni om det finns något mer ställe som har bra rea på de gamla åkpåsarna, antingen på nätet eller i Gbg-området? Jag är mest intresserad av en rosa.
    Bonti har flera färger i sin webshop men de är inte lika billiga som Kidz eller barnbutiken.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-08-19 22:03:02 följande:
    På min frog funkar Easy Rides ståbräda jättebra.l.
    Gör den, vad bra för jag funderar på att köpa en sån.
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-08-20 10:15:51 följande:
    Änsålänge så har jag bara kört med liggdelen men det funkar superB och butikssäljaren sa att han kommer få mer plats när det blir sittdel :) Blir tydligen alltid lite tight när man har liggdel och ståbräda.. 

Jag provade den som är tänkt att vara på Buggans vagnar, men då anser jag att Easy Rides är bättre.. Men det är en smaksak, gå till en butik och prova olika :) 
    Jag har testat den men bara på vår happy, tänkte att jag skulle åka förbi vid tillfälle och testa med froggen med. Enda orsaken till att vi inte köpte den var för att vi ville vete om den passade på froggen också innan vi bestämde oss.

Har du den med ihopgående armar (där fästena sitter) eller raka? Funderar på den med ihopgående då man kan ha den på sulky också om det skulle behövas. Easy ridern var smidigast att ta av och sätta på av dem jag kollade på i butiken. Det är ju bra om man bara kan haka av den och slänga in den under vagnen när den inte används.
  • Asereht
    Helene OSV skrev 2010-08-21 17:35:29 följande:
    Jag blir bara så less på att folk tycker mer och mer att amningen bör skötas diskret och t.o.m. under en filt!
    Tycker att utvecklingen går åt helt fel håll!
    Håller med dig där. Det är synd att man måste smyga med något så naturligt och oförargligt. De felsta skyler sig faktiskt självmant och sitter inte och flashar hela tuttarna vid ammning. Men i media och här på FL låter det ofta som om det handlar om blottande.

Däremot tycker jag att det kan vara bra att täcka över ibland för att avskärma liten. Min lilla har nu haft en ganska lång period där allt som händer runt omrking är väldigt intressant vilket innebär att han släpper taget och ska titta sig omkring när det är mkt rörelse runt omkring. Då är det bra med något att skärma av med. Men jag använder oftast filten vi har i vagnen eller en sjal. Det är ju bara tillfälligt.
  • Asereht
    modestyclara skrev 2010-08-24 19:28:52 följande:
    buggabo urban jungle same same Men jag har alltid velat ha en rollerbug *dreggel*
    Been there done that här med, tre ggr tom.   Jag tycker de är så snygga men är inte alltid kär i den användningsmässigt. Tyst Fast ibland undrar jag om det inte bara är så att jag tröttnar och vill testa något nytt...nä, så kan det ju inte vara! Drömmer
  • Asereht
    Hs Bobbo skrev 2010-08-25 08:04:33 följande:
    Tack! Är det bara den som funkar till både Bee o Cam? O funkar den bra till en 3-åring på knappa 100 cm eller kommer handtaget/styret i vägen?
    Easy rider funkar nog också men smartast är ju att åka till en butik och testa lite olika brädor.
  • Asereht
    BumbiB skrev 2010-08-27 14:42:32 följande:
    Hej,
    skulle behova lite hjalp....

Hur stora/ gammla/ langa var era barn innan ni fick sluta anvanda Cam eller Frog?

Ar Frogen(sittdelen) mindre an Cam? I sa fall hur mycket?

Skulle vara jatte glad for svar... inbillar mig att jag behover en ny vagn for vintern.... (skams lite.... vill ha...)
    Ramen på Frog är 5 cm kortare än cammens ram. Bredden är densamma.

Min passagerare är bara 6 mån så jag kan inte svara på frågan om när vi får sluta.
  • Asereht
    zasata skrev 2010-08-28 12:42:34 följande:
    Så nu är man CAM ägare! Den behövs tvättas, hur tvättar man klädsen bäst? Och torkar? Hjulen gnisslar lite och behövs göras rent, har inga nya än. Hur gör jag det bäst? Hur plockar man i sär det? Vanlig silikonspray sen eller?
    Jag tog av mina hjul och skrubbade dem i varmt vatten. Man kan även köra dem i diskmaskin. Sen var det silicon för hela slanten. Min vagn lät lite innan och går nu helt ljudlöst efter att ha smort alla hjul och plastdetaljer med friktion.

Klädslar har jag inte behövt tvätta än, har bara tvättat en fleecesufflett på skontvätt och sedan låtit den hängtorka. Funkade fint.
  • Asereht

Jag har camfästen på min frog och camsuffletterna sitter helt ok. Visserligen har jag aldrig testat med frogfästena så jag vet inte hur stor skillnad det gör. Jag fick med båda när jag köpte vagnen.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21