Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Jessiicaa89 skrev 2010-06-16 15:54:34 följande:
    Måste bara fråga, vad för krokar skall man köpa? Tycker det såg jätte mycket snyggare så som din väska hängde, än va den gör på våran :)
    Jag har J Hookz som är köpta fårn Kiwi-kids i USA. Köpte väska och lite annat därifrån för ett par år sen och då passade jag på att köpa sådana krokar också. Tycker de är jättesmarta och så är de rätt diskreta.

static.zoovy.com/img/kiwikidsgear/-/S/strap_on_umbrella_stroller.jpg
    www.kiwikidsgear.com/category/100_browse_by_product.190_stroller_accessories.stroller_hooks/
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Jessiicaa89 skrev 2010-06-16 16:09:05 följande:
    Har hittat 2 olika krokar som tydligen skall passa på bugaboo:
    Ju-Ju-Be Barnvagnskrokar BeConnected Svart Tinkafu Barnvagnskrokar Vilken är bäst att ta? Någon som vet?
    Tinkafu ser ut att vara samma krokvariant jag har fast lite annat utförande.
  • Asereht
    yrväder skrev 2010-06-18 10:27:43 följande:
    här ser man tydlig vad herr schulman gjort med sin sufflett. Mysko....

blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2010/06/min...
    *ha ha* Jag är helt säker på att han gör så där när det fotas bara för att retas. I varje blogginlägg där vagnen syns med nåt knas så blir det ju en massa inlägg om det. Om jag vore han hade jag absolut gjort så och sen suttit och fnissat åt folks irritation.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-06-18 13:02:09 följande:

Det är jag också helt övertygad om. Precis min humor dessutom

Samma här.
  • Asereht
    Läängtar skrev 2010-06-30 10:04:05 följande:
     Funderar på om jag kanske ska skaffa en Frog istället och ha som extravagn istället? Men går den att ha med vinterhjul på?
    Hur då går menar du? Om de passar? Jag har vinterhjulen till min Frog och det funkade utmärkt. Kan inte tänka mig att det blir någon skillnad mot cammen med vinterhjul förutom det som redan skiljer på chassit. Köregenskapen borde väl bli ganska likvärdig med de icke fjädrande vinterhjulen.
  • Asereht
    Hannal77 skrev 2010-07-01 21:55:08 följande:
    Jag har precis köpt min första bugga och jag har lite problem med att den drar snett när man kör .Jag har så svårt att t.ex. köra den med en hand. Eftersom jag inte har någon erfarenhet undrar jag lite hur era vagnar är... Vad kan det bero på egentligen?
    Eftersom det är en cam så är det väl inte lufthjul. Annars kundet det varit olika tryck i hjulen som var problemet.
  • Asereht
    bohusbebis skrev 2010-07-12 09:52:23 följande:
    Tvättlappar? Brukar funka på det mesta...
    Om det är våtservetter som menas så utfärdar jag en varning. Kolla inehållsförteckningen först så det inte är någon olja i sammansättningen. Det kan ge obehagliga överaskningar annars.

Själv skulle jag ta parasollet i duschen och spola av det. Räcker det inte med vatten skulle jag ta lite mild tvål och gnugga med en "snäll" svamp.
  • Asereht
    Supersmurfen skrev 2010-07-12 13:55:38 följande:
    Vad har ni valt för färg på vagnarna ni beställt / har köpt / har hemma?
    Min/vår Frog här hemma har just nu klarblå liggdel och varukorgt med brun canvassufflett och liggdelslock. Supersnyggt tycker jag.

Sen när jag byter till sittdel har jag att välja på sandbas, marin bas, klarblå bas eller denimbas (alla med tillhörande varukorg). Jag har suffletter i orange, röd, svart, brun, marin och denim + sommarsufflett i orange och rosa. Det går alltså att mixa och matcha lite framöver.

Men än så länge åker nöffeliten liggdel.
  • Asereht
    Supersmurfen skrev 2010-07-12 18:17:00 följande:
    Du är riktigt utrustad allså!!! Härligt. Nyfiken fråga såklart.. Har du köpt alla nya eller hittat bra begagnat?
    Allt köpt begagnat, även om en del varit nytt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21