Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

straw2008 skrev 2010-05-26 10:03:42 följande:
    Just det, kollade in nya åkpåsen igår, sån fantastisk förbättring!! Dennya är TJOCK fluffig stadig.. har en dragsko där upppe så man kan stänga till den. ALLT som den gamla inte har och är! Men jag undrar.... om man ska kunna ha den i nya been med ryggen i olika lägen, blir den inte väldigt knölig i fyggen då? Om man har ryggstödet lite längre ner dvs? ??
    Men så klart, det var därför jag tyckte att min kändes lite sladdrig när jag kom hem efter att ha suktat och klämt på saker i butik. Tänkte inte ens på att det är ny modell på åkpåsen. {#lang_emotions_dreamer}
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    straw2008 skrev 2010-05-26 11:00:26 följande:
    Nää den gamla ger vi inte mkt för, som en fleecefilt bara i kvaliteen. O den nya finns ju även i alla färger, även om jag nu ska välja en svart så den passar till alla sufflor :O) (har alla)
    Den gamla är en bra vår/höståkpåse.

Blir till att investera i en ny sen till vintern då inser jag.

Behöver en röd och en orange sufflett också så är min samling komplett efter mina önskemål, har inte alla (än iaf ).
  • Asereht
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-28 21:28:25 följande:
    I dag har jag haft tråkigt och sytt en suflett alla mina gamla egensydda ligger på de där braiga stället som man aldrig minns vart det e bild finns i bildtråden om nån vill kila dock så var noa med hjälpare så snedslån blev ju lite sisådär.. men men de e bara att göra om en annan dag :D
    Snygg!

Jag håller också på med sufflett. Mitt första försök. Tror jag har klurat ut allt nu och allt ligger klippt klart och nålat. Problemet är bara det där med kantband. Jag hade självklart inget som passade färgmässigt hemma. Måste försöka hitta snedslå i passande färg imorrn. Jag blir ju frustrerad nu när jag kommit så långt! *s*
  • Asereht
    Hannah74 skrev 2010-05-29 14:28:29 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-52/m52765612-6.html Såg ni denna tråd?
    Har sett, ett antal ggr nu.

Jättetrist för den drabbade men personligen tror jag inte bugaboo är farligare än andra vagnar. Alla märken har haft vagnar som gått sönder/rasat. Emmaljunga tex hade väldiga problem med sina vikhandtag för några år sedan. Oj vad det varnades då kommer jag ihåg.

Man skal alltid vara försiktig med sina grejor och ska man upp och ned för trappor dagligen så skulle iaf jag ta ur barnet ur vagnen och bära den i den mån det går för det kan faktiskt hända olyckor även om vagnen inte går sönder (inte så kul att tappa taget tex).

Jag har haft över 30 vagnar av olika märken (skadat jag vet) och jag har faktiskt bara haft en enda som gått sönder och det var rent klanteri från min sida dvs handhavandefel.Så att sånt här händer är mer ett undantag än en regel. Sen finns det förstås märken som hr produkter av undermålig kvalitet men det är ju en helt annan sak.
  • Asereht
    han skrev 2010-05-29 18:40:09 följande:
    söta men inte min smak :) tack men jag behöver en suffla nu! helst igår :( man tycker ju med så många bugaboos i stan så borde det finnas lite mer tillbehör på blocket/tradera så nu tycker jag att ni som sitter på massa suffletter och tröttnat på de lägger ut en annons eller två
    Fördelen med att beställa fårn någon som syr upp är ju att man kan få suffletten precis som man vill ha den men även där blir det ju väntetid.

Jag håller med dig, ut med alla era suffletter på köp & sälj, Blocket och Tradera tack!

Jag leter också vissa färger eftersom jag har ett topset som inte helt faller mig i smaken längre: *suck*
  • Asereht
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-06-03 10:19:43 följande:
    Snäll å snäll, det jag menar är att jag tycker det känns tveksamt att sälja ett solblekt parasoll.
    Om köparen vet vad den köper så är det väl inget problem. Så länge alla är nöjda ser jag inget som helst problem med att sälja något med "defekt" oavsett. Men om man undanhåller info så är det fel.

Det ligger ju tex solblekta suffletter ute titt som tätt och folk köper (på Tradera iaf). Så varför inte ett solblekt parasoll.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    november09 skrev 2010-06-03 10:26:48 följande:
    kanske kan passa på och fråga alla mina funderingar..
    Att man inte kan justera handtaget på frog är det nått som stör när man tex åker buss? (tänker att man inte kan vinkla ner den) Min son är 6 månader men är 72cm och väger 10kg.. kommer han vara lite förstor att sitta i den om ett halvår?  Hur sover era barn i en bugga när man sover sådär upp med bena?
    jaa som ni hör så kan jag inte så mycket om den... har värsta beslutångest.. haha snacka ilandsproblem jag vet.. men vill få rätt vagn..
    Jag tycker att det fasta handtaget är en fördel om man åker buss, speciellt om man måste ta sig upp själv. Jag tycker att fasta handtag känns mkt säkrare (oavsett modell på vagn) men idag är det ju få vagnar som har det. Sen är buggan så pass liten och smäcker att den tar väldigt lite plats i bussen jämfört med vanliga vagnar. Jag har både en Frog och en Brio Happy och froggen sticker ju inte alls ut i gången som happyn gör, på happyn kan det behövas reglering av styret.

Froggen är jätetrevlig tycieer jag. Jag är väldigt nöjd med min men jag har bara anävnt den med liggdel än så länge så några sittdelsfrågor kan jag inte svara på. Fast min fyraåring fick testa sitta i froggen när den just kom hem och han fick plats rätt bra måste jag säga med tanke på hur gammal han är.
  • Asereht
    Tjejen79 skrev 2010-06-08 10:16:44 följande:
    Ja de verkar som att mycke är slut nu... TRIST!!

Jag som ALLTID brukar läsa här i tråden sent på kvällen... VARFÖR gjorde ja de inte igår kväll!!! Gråter  Behöver ju en massa Bugga tillbehör nu när ja har en vagn...
    Samma här, nattugglar för det mesta men inte igår. *snyft*
  • Asereht
    piggelinlycka skrev 2010-06-08 15:47:44 följande:
    Jag står i valet och kvalet mellan Bugaboo och Brio Go.
    Det lutar åt en Bugaboo, men jag är lite fundersam över hantagets form. Det verkar så oergonomiskt att det är platt och att man måste vinkla handlederna när man kör den. Är detta något som ni Bugabooanvändare besvärats av eller tänkt på? Känns som att det skulle kunna bli jobbigt vid långpromenader.

Vet inte om jag bara överanalyserar varje liten detalj för att jag har beslutsångest, men det vore så skönt att få höra era åsikter om handtaget :)
    Handtaget på Brio Go är ju helt annorlunda.
    Vinklar hur då menar du? Jag är inte säker på att jag förstår riktigt.

Jag har både en brio (happy) och en bugga. Tycker inte jag märker att det skulle vara mer oergonomiskt att köra buggan. Båda är bekväma att köra, men buggan är lättare. Nuv et inte jag exakt hur handtaget på Go ser ut men som sagt. Jag har inga problem med buggans styre/handtag och då har jag ändå reumatisk värk i handlederna.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21