Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

bananna skrev 2010-08-31 07:25:37 följande:
    Ah, du har inte lust att titta om du ser någon skillnad på fästena med blotta ögat? Eller kanske någon annan som vet om man kan se skillnad på dem på något sätt?
    Efter att ha tittat noga så ser jag faktiskt ingen skillnad rent konstruktonsmässigt förutom små detaljer på fästet (som sätts på ramen) så nu undrar jag själv vad skillnaden är och varför man behöver camfästen. Jag har alltid läst/hört att man behöver det för att camsuffletterna ska sitta ok och eftersom jag haft sådana fästen har jag liksom inte funderar över saken.

Så förhoppningsvis vet någon anna vad det gör för skillnad för jag har inte den blekaste, jag tycker de ser lika ut för blotta ögat.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Glömde, skillnaden var att det är små pluppar på ramfästet på camfästena + tryckt text som talar om om det är höger eller vänster.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-31 10:35:43 följande:
    Asereht: Jag tror att vinkeln på "benen" skiljer något och det är det som gör att pinnarna spänner upp suffletten annorlunda.
    Okej, det kanske är så
  • Asereht
    bananna skrev 2010-08-31 20:05:01 följande:
    Tack för att du tittade! Får väl göra ett nytt försök och köpa nya fästen, och se om det blir bättre:)
    Såg du vad Frökrn Småland påpekade ovanför om skillnaden, för det blir skillnad. Jag testade idag.
  • Asereht
    Karo Lina skrev 2010-09-01 09:44:49 följande:
    OJ! Vad kort tid man använder liggdelen!! Den som är så himla fin! Älskar vagnen med liggdelen på!
    Vi använder som sagt liggdelen fortfarande och min skrutt blir 7 mån nästa vecka.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-01 10:46:12 följande:
    Asereht: Gillade du inte sittdelen?
    Jo, men han ligger ju bättre i liggdelen. Det blev så knepigt när han skulle sova middag och då vi har vagnen som middagssovplats så svirade jag tillbaka liggdelen istället. Det är ju snabbt gjort att byta igen om man ska iväg någonstans. *gilla*
  • Asereht
    stinamaria skrev 2010-09-01 13:17:16 följande:
    Woho, igår kom vi hem från bb med en lillebror så idag blir det premiärtur med buggan<3
    Sambon har klätt om camen till grön fleece och bäddat den=) Han ger även tummen upp för mugghållaren^^
    Grattis!
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-09-02 23:07:31 följande:
    Nu har vi bytt till sittdel på frogen.. Dock kan vi då inte använda åkpåsen vi har längre då det är en från när jag var liten som inte har några hål för en sele.. 

Någon som har tips på en bra åkpåse som passar i buggan som inte är lika dyr som bugaboos egna? 
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 05:32:11 följande:
    MiaEd: Buppa har rejäl rea på någon färg men jag minns inte var och vilken färg. Vänta tills Asereht kommer in, hon vet!
    Babyshop sålde ut de röda/turkosa för det lagomna priset 296 kr, tyvärr är de slut nu. Nu ligger istället ex efter ex på T och hittills har de gått för runt 350-400 pix. Men de har fortfarande rea på softshellåkpåsarna, bra mkt billigare än på andra ställen. Men som jag fattar det så är softshellen ingen vinteråkpåse, eller?

www.babyshop.se/system/search/search.asp&x=0&y=0
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 09:39:13 följande:
    Ja, vad menas där egentligen? Från mars till oktober....? Ganska begränsat användningsområde.
    "En helt ny åkpåse som passar perfekt under tre årstider, det vill säga ända från mars fram till oktober vilket i stort sett är unikt på marknaden idag.

Denna åkpåsen är gjord i ett material som heter soft shell vilket innebär att materialet andas så att barnet varken får det för varmt eller för kallt i åkpåsen.

Åkpåsen är både vind- och vattentät och kan tvättas i 40 grader. "
    Jag fattar heller inte. På sommaren använder man ju inte direkt åkpåse. Inte vi iaf. På sin höjd gallerfilt eller tunn trikåfilt.Men det är väl kanske en ren vår/höståkpåse som man vill ska låte lite mer avancerad.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21