Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

zasata skrev 2010-09-04 21:23:09 följande:
    hur sitter dom i bugan? vet när jag tittat på dom känns dom sååå stora och stela?
    Jag har ju inte hunnit börja använda min så jag kan inte uttala mig men jag har för mig att någon eller flera i tråden här haft Buppa. Finns det inte bild i bildtråden på en cam med Buppa?
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Norpis skrev 2010-09-06 19:38:55 följande:
    Nu har jag ett stort bekymmer som jag verkligen behöver hjälp med! Bromsvajern till min Cameleon har gått av! Återförsäljaren jag köpte vagnen av har lagt ner och när jag ringde en annan (stor, välkänd och seriös i Sthlm) så sa de att det inte går att laga. De kan ev hjälpa mig att reklamera vagnen (mot en saftig avgift), men de är mycket osäkra på om Bugaboo kommer gå med på det. Jag har kontaktat Bugaboo via deras hemsida så vi får väl se om de hör av sig.

Någon annan vars bromsvajer har gått av? Hur har ni löst det?

Vet att tidigare chassimodell har gått att fixa, men inte den senaste varianten som jag har... Som det ser ut nu får jag köpa nytt chassi. =(
    Kolla bakåt i tråden. Zazata hade precis samma problem och de hade bytt vajer själva så det går att göra något åt saken.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Asereht
    bohusbebis skrev 2010-09-06 19:47:38 följande:

Hur snorkig får man vara, eller är jag för fräck?
    Svarade på en annons där säljaren sålde en vagn för 4.500 kr med tillbehör 5.000 kr. La ett bud på 600 på bara tillbehören (lite mer än halva fullpriset på varorna) + frakt. Fick ett synnerligen aggresivt svar att det verkligen inte var rimligt och att tillbehören bara såldes med vagnen.... Men varför annonser med två olika priser då? Och mitt bud var ju bara ett förslag, normalt är det ju ett startskott till budgivning liksom.... Nåja, behöver inte tillbehören - egentligen så det gjorde mig ju inget. Egentligen. Blev bara lite stött av tonen...

Bara att låta det rinna av. Deras förlust.
  • Asereht
    Peter Pop skrev 2010-09-07 18:59:54 följande:
    Är nyligen ägare till en Bugaboo Cameleon All Black Limited Edition (skall inte ligga i den själv), får jag vara med att leka med er tro? Verkar finnas fullblodsproffs på Buggan här, så jag förlitar mig blint på alla tips och rekommendationer.

Med risk  för att det kanske finns skrivet innan och man är femtioelfte tönten med frågan men har ni möjligen några bra tips på åkspåsar till Bugaboo? Har haft en idé att under en kort period på ca 6-9 månader använda Bee Baby Cocoon. Den skall passa i liggdelen enligt barnvagns affären. Har inte provat eller sett kombinationen i verkligheten ännu. Men den verkar vara rätt så bra och med stöd för huvudet. 

Tacksam för tips och era varma rekommendationer  
    Vi har haft bugaboos vanliga åkpoåse i liggdelen. Går utmärkt om man viker lite upptill och då får man automatiskt huvudstöd + att åkpåsen funkar senare med.
  • Asereht
    Helene OSV skrev 2010-09-08 09:14:07 följande:
    Om man ska sy en suflett med ett vanligt vävt tyg utanpå, vad är bäst att ha som innertyg då?
    Typ lakansväv? Ett tjockare vävt (samma som yttertyget) Fleece??
    Såg att Mamma på vift hade använt markisväv!?
    Rent spontant tycker jag att ett vanligt vävt tyg är bäst. Jag skulle personligen aldrig försöka mig på att sy en sufflett i fleece, det lämnar jag åt tilvlerkarna. Hur stadigt tyget ska vara beror lite på yttertyget tycke rjag. Jag hade ett ganska tunnt och sladdrigt tyg som yttre och stagade då upp det hela med ett kraftigt bomullstyg på innsidan (typ för kraftiga dynor och liknande).
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-09-08 18:03:22 följande:
    Jag bara måste få skriva av mig lite..

Jag hade sån fruktansvärd otur idag, redan lite försenad på väg att hämta storebror så går ena hjulet sönder, jag kör på något väldigt vasst..
    Det var skum överallt! Innebär det att jag har bugaboos skumhjul på min frog? Alltså dom "nya" hjulen.. 
    Verkar så för jag har inget skum i mina.
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-09-08 22:29:08 följande:
    Haha det var skum över hela hjulet och värsta spåret efter mig.. så nog vill jag påstå att det var ett skumhjul.. och trasigt är det :-P

Synd att det inte finns några kvitton eller något, får se till att spara på nya :) 
    Tipsar om att det ligger ett par Frog bakhjul på Tradera ifall du inte har lust att investera i nya.

(inte mina alltså)
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-09-09 12:09:35 följande:
    Var inne på Bonti idag och köpte ett nytt precis likadant hjul som jag har kvar helt för 400kronor.. Blev inte klok på vad det var för hjul, dom kallar dom för Bugaboolufthjul fast det kom skum ur mitt ena :P det svär jag på..

Eftersom att vi räknar med att köra vagnen ett bra tag till så känns det bättre att investera i helt nya hjul :) Men tack ändå för tipset om tradera! 
    Då är det förmodligen ett froghjul dvs ett lufthjul som tidigare lagats med sk "hjul på burk" och det är en form av skum som man sprutar in i hjulet.
  • Asereht
    Snoppan skrev 2010-09-09 12:37:34 följande:
    Asså hur svårt e det att köra med Cam på vintern?
    Bor man där vi bor så behövs det vinterhjul. Kommer det snö så blir det bara plogat ute på stora vägen. Det är svårt nog att ta sig fram med stora hjul, små är inte att tänka på.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21