Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Emma Görander skrev 2010-06-10 21:19:19 följande:
    så fårskin är bra till himla mycket! :)
    Ull är bäst till mycket. *gilla*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    november09 skrev 2010-06-11 00:29:22 följande:
    så.. nu är hela sufletten mögelfri! Tog klorin som sista försök efter galltvålen som faktiskt fick bort en del.. Klorin fick bort allt från de ljusa tyget..
    Sittdelen har fortfarande fläckar kvar.. men ska ta en till omgång med klorin. vågade inte låta de ligga för länge så det blektes. Tyget ser ut att ha klarat sig.. men nu är frågan.. När de svarta fläckarna e borta e de då mögelfritt??? vågar man ha sin stösta skatt där i?
    Har faktiskt ingen aning om huruvida man fått bort allt men som ett litet tips ifall att du inte får bort allt eller om du bara vill ha något att byta med så ligger det ute frogdelar på blocket jus tnu såg jag.

Sen pratade vi ju om camdelar på frog och här kan du se en frog med cam bas (sittdelsklädselng) och cam sufflett . Lite slappare än på cam men det är så pass lite så mig stör det inte.  www.blocket.se/uppsala/Bugaboo_Frog_27963049.htm&w=3
    (inte min annons så klart)
  • Asereht
    Bellbox skrev 2010-06-13 15:05:46 följande:
    Jag undrar en sak då jag inte hade Buggan under mitt första barns ligg-period & nu gjort om den till liggdelen med lillebror:
    De där REMMARNA på ramen som är en del av sittdelens bälte hänger ju på sidan av chassit nu när man monterat bort sittdelen; vad gör man med DOM?! Ser lite lustigt ut...
    Har aldrig tänkt på det då jag sett andra buggor på stan så har jag missat nåt?? Drömmer
    Har du cam ska det finnas fickor på sidan av liggdelen där dom petas ned.

Har man Frog får man lägga dem på insidan och fästa dom under liggdelen tex. Iaf gjorde jag så, det kanske finns något bättre sätt som jag missat.
  • Asereht
    StinaSM85 skrev 2010-06-15 08:40:04 följande:
    Jag måste bara fråga någon av er som har koll på läget! ; )  Jag har en Frog och vill byta min liggdel till annan färg, men kan tycka att de beg. Frog liggdelarna kan vara lite dyra med tanke på att de har några år på nacken medan jag kan betala samma summa för en nyare Cam.del. Fungerar Cameleons liggdel på Frogen eller blir den jätte stor? Enligt en säljare på blocket skulle hennes Frog liggdelar fungera på Cameleon, därför blev jag lite fundersam om båda modellerna fungerar på båda bågarna. Någon som vet? Tacksam för svar!
    Du kan ha en cam liggdel på en frog ram men jag tror inte det går att ha tvärtom då camramen är lite större än frogramen. Så har jag iaf förstått det hela. Jag vet att det inte går att ha en frog basklädsel  på camramen iaf.

Jag har en cam liggdel på min Frog. Jag tycker inte man märker av de där centimetrarna utseendemässigt.

Bild på min: www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpwovqvd.jpg
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-06-15 08:24:37 följande:

Asereht: Vilket ljuvligt gnagskydd du har virkat! *avis*

Tack vännen.
  • Asereht

Bilder på gnagskyddet som Sröken S så tjusigt kallar det.

Stora bilder eftersom det bara knasade när jag försökte med klickbara.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpwahxt6.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpfyiv7b.jpg

• Asereht

Måste bara tillägga att jag fått inspirationen från Pucken här på FL men gjort min egen variant utefter att ha sett hennes.

• Asereht
    piggelinlycka skrev 2010-06-16 11:12:59 följande:
    Jag är också intresserad av att veta vilka skötväskor som ni andra har.
    Jag har precis köpt en all black edition och är såklart sugen på att hitta en snygg å praktiskt skötväska till.

Buggan har ju ett lite annorlunda handtag så frågan är även vilken skötväska man ska ha för att den ska sitta bra på och inte kana ner för mycket?

tex. Oioi hobo ser ju ut att sitta bra på plats.
    Skaffa krokar. Jag tycker personligen inte att någon väska sitter bra utan men det är min åsikt.  Jag har J-hooks beställda från USA vilka jag tycker är outstanding. Det finns ju en del sånt på marknaden nu, när jag köpte mina för ett par år sedan så fanns det inga här hemma. Nu har ju Juju be och tinkafu bla.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21