Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Jag har använt vårt brio regnskydd till buggan både med lugg och sittdel. Funkar utmärkt.

• Asereht
    bohusbebis skrev 2010-11-11 13:12:38 följande:

Blev lite pysselsugen och lat när jag trodde att jag kommit över en Cam, så jag ropade in ett sånt där symönster fr Tradera som jag vet att det pratats om (tänkte sen att det kanske kan modifieras lite till Bee+ åxå). KÖP DET INTE!!! Betalade 1 kr i auktionen, 49 kr i nån arbetskostnad, 12 kr i porto (och så begärde hon först 5 kr för emballage). Och så kom det idag, ofullständigt frankerat (såg ut som återanvända frimärken fasttejpade). Taffliga mönster på smörpapper och en fotostatkopierad beskrivning. Nä, så lat inte ens jag att jag inte kan rita av bättre mönster själv....

Tror det var någon i tråden som varnade tidigare om detta. Den säljaren är inte heller att lita på som köpare. Gillar att buda på saker och ignorerar sen. Totalt oseriös enligt min mening men väldigt duktig på att lämna negativa omdömen på dem som lämnar negativt efter utebliven auktion eller har mage att yttra sig om de extra kostnaderna. *rys*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Vi använde liggdelen tills minsteman blev ca 8 månader. Då började han klättra omkring så det kändes inte säkert längre. Det var med sorg vi bytte. Jag gillade verkligen buggan med liggdel dessutom tycker jag att den är snyggare med liggdel.

• Asereht

Jag har min skötväska på styret. Vi har sådana där krokar som man kan sätta på styret och hänger den i.

Oavsett vilken vagn man har så ska man vara aktsam när det kommer till stabiliteten. Vet man att man har tung väska på styret så får man vara försiktigare då tipprisken ökar.

Däremot har jag aldrig upplevt att buggan blivit instabil av skötväskan men risken finns ju där.

• Asereht
    danosani skrev 2010-11-17 12:39:16 följande:
    Någon som har koll på en riktigt lång åkpåse?

Har en Svea som är ca 105 cm och jättebra till min tjej, men den är rätt så rysligt ful... Så tips mottages tacksamt, 105 cm eller längre!
    Jag har inte haft någon själv men jag har sett/hört att Haglöfs och Everest har sovpåsar/åkpåsar till större barn med uttag för sele. Kolla sportaffärerna.
  • Asereht

Jag köpte min vagn i augusti när jag hade bf i februari. Sen samlade jag på mig en massa tillbehör.

• Asereht

Är rädd att du frågar fel person eftersom jag är lite av en samlare och väldigt förtjust i barnvagnar och tillbehör.

Jag har fyra sittdelsbaser med matchande varukorgar. Tre topset, ytterligare fyra suffletter varav två sommarsuffletter. En originalåkpåse, fem andra åkpåsar (Buppa, Brio fleece, Lodger och en fårskinn). Just det, jag har vinterhjulen också.

Som sagt, jag är lite extrem.

Jag hade två liggdelar, den som kom med vagnen och sen en i lite gladare färg.

Mest användbart när minsteman kom var lammfäll i botten på liggdelen som isolering och så åkpåsarna vi använde då. Först i början så användes lammskinnsåkpåsen och sen hade vi buggans original när vädret blev lite mildare. Vi hade även vagnen som dagsovplats inne, då tog vi ur åkpåsen och han låg på lammfällen med liten kudde och filt.

Jag har aldrig gillat originalregnskyddet så vi använde ett brio istället.

Jag tillåter mig själv att gå lös ordentligt nu då det minsteman är min bonusbebis och vårt sista barn.

Det är ju så kul med buggan då den är så lätt att förändra. Perfekt för en sån som mig som tidigare köpte och sålde vagnar på löpande band. *gillar*

• Asereht
    Snoppan skrev 2010-11-18 09:22:51 följande:
    Jag kan inte förstå varför en 4-åring ska åka vagn :D
    Det kan finnas anledningar till det. Det finns sjukdomar man inte ser eller orsaker man inte vet. En fyraåring är inte alltid så stor som man tror.
  • Asereht
    Snoppan skrev 2010-11-18 09:55:57 följande:
    Asereht: Nu menar jag SJÄLVKLART 4-åringar som är friska och har två ben! Jeez, att man ens skulle behöva förklara en sån sak.. Men juste, det här är ju FL!
    Vilken trevlig ton, men just det det här är ju FL.

Här på Fl brukar det ofta ifrågasättas varför stora barn åker vagn och hur sjukt det är osv. Har själv en nära vän med en son som dels var stor till växten för sin ålder och dels har fysiska problem som inte syns och hon har fått ta mkt skit för att sonen åker sulky. Tyvärr är världen full av trångsynta människor både på stan och här på Fl.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21