Bugaboo-tråd nr 21
Jag har använt vårt brio regnskydd till buggan både med lugg och sittdel. Funkar utmärkt.
Jag har använt vårt brio regnskydd till buggan både med lugg och sittdel. Funkar utmärkt.
Liggdel, jäkla stavningskontroll på fånen som tar över!
Blev lite pysselsugen och lat när jag trodde att jag kommit över en Cam, så jag ropade in ett sånt där symönster fr Tradera som jag vet att det pratats om (tänkte sen att det kanske kan modifieras lite till Bee+ åxå). KÖP DET INTE!!! Betalade 1 kr i auktionen, 49 kr i nån arbetskostnad, 12 kr i porto (och så begärde hon först 5 kr för emballage). Och så kom det idag, ofullständigt frankerat (såg ut som återanvända frimärken fasttejpade). Taffliga mönster på smörpapper och en fotostatkopierad beskrivning. Nä, så lat inte ens jag att jag inte kan rita av bättre mönster själv....
Vi använde liggdelen tills minsteman blev ca 8 månader. Då började han klättra omkring så det kändes inte säkert längre. Det var med sorg vi bytte. Jag gillade verkligen buggan med liggdel dessutom tycker jag att den är snyggare med liggdel.
Jag har min skötväska på styret. Vi har sådana där krokar som man kan sätta på styret och hänger den i.
Oavsett vilken vagn man har så ska man vara aktsam när det kommer till stabiliteten. Vet man att man har tung väska på styret så får man vara försiktigare då tipprisken ökar.
Däremot har jag aldrig upplevt att buggan blivit instabil av skötväskan men risken finns ju där.
Jag köpte min vagn i augusti när jag hade bf i februari. Sen samlade jag på mig en massa tillbehör.
Är rädd att du frågar fel person eftersom jag är lite av en samlare och väldigt förtjust i barnvagnar och tillbehör.
Jag har fyra sittdelsbaser med matchande varukorgar. Tre topset, ytterligare fyra suffletter varav två sommarsuffletter. En originalåkpåse, fem andra åkpåsar (Buppa, Brio fleece, Lodger och en fårskinn). Just det, jag har vinterhjulen också.
Som sagt, jag är lite extrem.
Jag hade två liggdelar, den som kom med vagnen och sen en i lite gladare färg.
Mest användbart när minsteman kom var lammfäll i botten på liggdelen som isolering och så åkpåsarna vi använde då. Först i början så användes lammskinnsåkpåsen och sen hade vi buggans original när vädret blev lite mildare. Vi hade även vagnen som dagsovplats inne, då tog vi ur åkpåsen och han låg på lammfällen med liten kudde och filt.
Jag har aldrig gillat originalregnskyddet så vi använde ett brio istället.
Jag tillåter mig själv att gå lös ordentligt nu då det minsteman är min bonusbebis och vårt sista barn.
Det är ju så kul med buggan då den är så lätt att förändra. Perfekt för en sån som mig som tidigare köpte och sålde vagnar på löpande band. *gillar*