Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan skrev 2011-08-31 13:16:54 följande:
    Hahaha ja men dåså kom bara

Tant prus
    Nu för ett par timmar sedan har "the other joy" pluppat en liten docka vid namn Sunday!
    Men det är ju onsdag? Drömmer
  • Fröken Småland

Luscious: röstar på offwhite. Alternativt klarblå eller varför inte lila? Inte min favoritfärg men jag tror att den skulle vara toksnygg till all black

• Fröken Småland
    spigg skrev 2011-09-07 08:10:04 följande:
    Nej. Det låter konstigt, tycker jag. Proffsen här inne kanske vet bättre?
    Vad jag förstått skedde bytet till den nya sortens chassin någon gång under 2007.
    Stämmer bra det
  • Fröken Småland
    Planon skrev 2011-09-07 08:58:05 följande:
    Är det jag har falskt då? Någon som vet serienumren på de äkta eller falska. Vad ska det börja på?
    Serienummer brukar variera, kan du fota ditt märke så kanske någon kan jämföra med sitt och se om det ser rimligt ut? Att det skulle finnas ett chassi med snäppfästen från 2005 är helt uteslutet, de kom sista kvartalet 2006 och innan dess hade samtliga vingmuttrar för höjdjustering.
  • Fröken Småland
    Ben10 skrev 2011-09-07 10:11:15 följande:
    Ok det låter ju lovande men efter skruvarna kom det då direkt det fästet som även finns på dom som säljs nu el har det varit något annat emellan?!?!

Oj det med täcke visste jag inte.
    Men om det har med att kontrollera temperaturen måste det ju ändå vara det bästa om man tex jämför med åkpåse el tänker jag fel?!?! 
    Fast det måste ju vara obevakad sömn med täcke. Jag har aldrig låtit mina barn sova obevakat, vare sig med eller utan täcke. På natten har de alltid legat intill mig och aldrig behövt täcke.
  • Fröken Småland
    spigg skrev 2011-09-07 10:22:21 följande:
    Ben10 skrev 2011-09-07 10:11:15 följande:
    Ok det låter ju lovande men efter skruvarna kom det då direkt det fästet som även finns på dom som säljs nu el har det varit något annat emellan?!?!

Oj det med täcke visste jag inte.
    Men om det har med att kontrollera temperaturen måste det ju ändå vara det bästa om man tex jämför med åkpåse el tänker jag fel?!?! 
    Ja sen man bytte chassi har det sett likadant ut.

Precis. Ett täcke i sig är ingen ökad risk för PSD alls, utan det handlar om att bebisen inte får bli för varm. Lägger du på tre filtar på bebisen så är det samma risk som med ett täcke. Sen ska man i ärlighetens namn vet att det finns många olika rön kring PSD och det mesta är bara kvalificerade gissningar, ingen vet säkert varför barn dör i PSD. Det man kan göra är att följa riktlinjerna och att som Fröken Småland skriver hålla uppsikt över sin bebis.
    Fast är det inte också mycket det faktum att täcket är rörligt och kan hamna över huvudet och stänga andningsvägarna? Har dålig koll på forskningen, vet bara att jag knappt sovit första året med något av barnen just pga skräcken för PSD Spöke
  • Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-07 14:06:18 följande:
    Någon som använt en såndär handmuff på en CAM ?
    Jag har provat på Bee och UJ och tycker det funkar bra
  • Fröken Småland
    Ben10 skrev 2011-09-07 14:40:29 följande:
    låter som att det kanske ändå är bättre med åkpåse.

HMMM kliar mig förvirrat i huvudet mycket att ta ställning till. 

Har fått för mig att ABSOLUT inte köpa en bugga med gamla chassit vet egentligen inte varför men när jag köpte den förra läste jag mig till en del problem med det. Stämmer det el är man onödigt nojig?
    De med det nyare chassit ligger lite högt i pris enligt framförallt maken min. 
    Jag skulle ABSOLUT inte köpa en begagnad Bugga med det nya chassit  
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21