Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Sweetheartno1 skrev 2011-09-13 10:11:15 följande:
    Nu är jag på väg och ska gnälla om vagnen. Men sambon har ju dragit ner allt självförtroende jag hade om att lyckas reklamera vagnen och regnskyddet.

Hur ska du kunna reklamera ett regnskydd dom inte ser läcker ?!
    Chassit kommer d aaaldrig byta !
    Dumma sambo !
    Dumma, dumma sambo!

Du får be dem ta med det in på toaletten och hälla vatten på det om de inte tror dig. Och chassit måste de såklart kolla på, det skulle ju i princip kunna bli så av att man hänger en väska där så det beror på hur det ser ut. Jag råkade repa mitt Bee-chassi där med min OiOi Hobo, fast jag har aldrig tagit så hårt på en repa eller två så jag lät det ske även fast jag var medveten om det. Det har ju inte du gjort så därför borde det vara en solklar reklamation. Bara gå in i butiken och gör reklamationen, måla inte fan på väggen för det kanske går riktigt bra
  • Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-13 12:16:40 följande:
    Ja i sömmarna !
    Dom skulle iallafall skicka in min bild till bugaboo. Kändes inte så seriöst av dom. Tjejerna i butiken tyckte att det såg ut som något under färgen. Får väl se vad bugaboo säger !!
    Men om det är något under lacken (såsom damm om jag skulle gissa) så är det ju definitivt ett konstruktionsfel Obestämd
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-09-14 14:32:13 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_tillbehor_36...

Jag har då fått klart för mig att fråg frog-klädsel INTE passar på cameleon, då är det ju lite fel att de i den här säljesannonsen påstår att det gör det. Dessutom, deep purple? Är det inte vinröd?
    Och räkna ihop totalpriset... För en Frog utan chassi
  • Fröken Småland
    oliviaester skrev 2011-09-14 15:17:17 följande:
    går det att använda regnskyddet om man har sufletten nerfälld undrar jag..?
    imaj skrev 2011-09-14 16:33:41 följande:
    oliviabirgitta: Nej det går det inte, det är suflettbågarna som håller upp regnskyddet.
    Man kan ha suffletten i mellanläget så sitter det någorlunda men säckigt och fult. Man kan antagligen fixa någon ful-anordning med en extra sufflettpinne men det blir ju lite meckigt med sufflettfästena då förstås. Köp ett Tullsa vetja om ungen vill kolla ut
  • Fröken Småland
    Sassa82 skrev 2011-09-15 12:05:44 följande:
    Tack. Då antar jag att typ en sån här inte är så mycket att ha?

Jag gillar den modellen som höst- och vårpåse
  • Fröken Småland
    the baby skrev 2011-09-15 15:10:54 följande:
    Jag var och kände lite på åkpåsarna på Barnbutiken idag. Hade liggdel förra vintern, och i våras när vi bytte halvlåg min dotter hela tiden, så jag stördes inte alls av att den åkte ner lite. Hade Elodie-åkpåse. Men nu kanske jag kommer att göra det? Funderar på att kanske köpa en bugaboo-åkpåse ändå fastän jag tycker de är såå trista. Jag har både en cam och en bee+, och skulle ju i så fall helst vilja att den passade i båda. Men när jag provade bugaboo-åkpåsen i en Bee+ i affären idag tyckte jag inte alls den satt bra. Tycker ni det? Är det ens meningen att man ska ha åkpåse i den typen av vagn där benen hänger utanför? Det såg så konstigt ut tyckte jag. Kanske får ställa Beet på vinterförvaring sen istället och ta fram igen när man inte behöver åkpåse? 
    Jag tycker egentligen inte att någon åkpåse alls sitter särskilt bra i Bee *duckar för bajsblöjor*
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-09-16 12:13:39 följande:
    Försöker få kontakt med bugaboo för att få tag på de där extra bromsklossarna till vårt gamla Bee (ej plus) - har mailat via deras hemsida (på eng) men inte fått något svar, trots flera försök m nån veckas mellanrum. Vet att jag sett mailadressen dit man kan skriva på svenska här i tråden, men hittar inte nu. Tror ni det finns nån chans att få de där bromsklossarna, trots att garantin gått ut....?
    Tror absolut att man får det, läs här.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21