Bugaboo-tråd nr 21
Idag har jag invigt Camen till lillebror på 3 månader :) med sittdel alltså. Han är stor och verkar trivas ypperligt! Det bästa idag var att när vi var inomhus (hos tandläkaren) så kunde jag vinkla sittdelen och sätta honom mer upprätt vilket gjorde att han såg allt som hände o slapp ligga o kolla i taket. Det tröttnar de ju snabbt på...
Ang hur stora barn som får plats.. Storebror provade vagnen häromkvällen.. han är 3 år.. 98 lång ca och väger runt 15 kg. Han fick ju plats men det ser ju lite roligt ut. Han har dock inte åkt vagn på nästan ett år... om vi inte sksa längre sträckor. Har en UJ sen innan o han ser stor ut i den också :)
En fråga.. har ni märkt av att det finns mkt fördomar och åsikter om denna vagn?? Eller är det bara jag som bor i ett litet inskrängt samhälle?! Jag får höra så mycket saker... Den går inte att köra, den är vinglig, går bara att ha i köpcentrum, är svår att fälla ihop (?!) osv osv osv. Och sen det här med snön då... Nu hör till saken att jag hade en Teutonia Mistral S till storebror och den har också små hjul där fram. Körde ändå hela vintern med den... Ingen vagn klarar snövallar liksom.. spännande att höra om ni också får kommentarer av folk!?
Självklart finns det dem som haft vagnen men inte trivts med den, så är det ju med alla märken. Att de klagar tycker jag är lite mer okej eftersom de har en orsak att klaga. Jag tex har aldrig riktigt kommit helt överrens med UJ och delar ibland med mig av mina åsikter om varför (gissa hur mkt kommentarer jag får där
Det jag blir störd av är alla som uttalar sig utan att ha testat vagnen själva. Hur vet de då liksom? Men starkast åsikter har just de som aaaaaldrig skulle köpa en Bugaboo.
Jag har bara fått tre kommentarer hittills, den första från maken som btw innan sagt att "aldrig en sån där, den är det fulaste jag sett någon gång" men vars åsikt jag struntade helt i eftersom det är jag som 98% av fallen kör vagnen. Han sa iaf när han väl körde den att " jäklar vad lätt den var, väldigt smidig".
Sedan var det en dagisfröken som sa "gu vilken snygg vagn, en sån vill jag ha". Hon har inga barn än. *s*
Sist men inte minst min kära mor som annars är rätt konservativ som kläckte ur sig kommentaren "jag tycker den är frän".