Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

BaBBels skrev 2010-11-18 13:58:02 följande:

Idag har jag invigt Camen till lillebror på 3 månader :) med sittdel alltså. Han är stor och verkar trivas ypperligt! Det bästa idag var att när vi var inomhus (hos tandläkaren) så kunde jag vinkla sittdelen och sätta honom mer upprätt vilket gjorde att han såg allt som hände o slapp ligga o kolla i taket. Det tröttnar de ju snabbt på...

Ang hur stora barn som får plats.. Storebror provade vagnen häromkvällen.. han är 3 år.. 98 lång ca och väger runt 15 kg. Han fick ju plats men det ser ju lite roligt ut. Han har dock inte åkt vagn på nästan ett år... om vi inte sksa längre sträckor. Har en UJ sen innan o han ser stor ut i den också :)

En fråga.. har ni märkt av att det finns mkt fördomar och åsikter om denna vagn?? Eller är det bara jag som bor i ett litet inskrängt samhälle?! Jag får höra så mycket saker... Den går inte att köra, den är vinglig, går bara att ha i köpcentrum, är svår att fälla ihop (?!) osv osv osv. Och sen det här med snön då... Nu hör till saken att jag hade en Teutonia Mistral S till storebror och den har också små hjul där fram. Körde ändå hela vintern med den... Ingen vagn klarar snövallar liksom.. spännande att höra om ni också får kommentarer av folk!?

Hittills har jag inte fått någon negativ irl, det är mest på FL som man läser en massa.

Självklart finns det dem som haft vagnen men inte trivts med den, så är det ju med alla märken. Att de klagar tycker jag är lite mer okej eftersom de har en orsak att klaga. Jag tex har aldrig riktigt kommit helt överrens med UJ och delar ibland med mig av mina åsikter om varför (gissa hur mkt kommentarer jag får där ).

Det jag blir störd av är alla som uttalar sig utan att ha testat vagnen själva. Hur vet de då liksom? Men starkast åsikter har just de som aaaaaldrig skulle köpa en Bugaboo.

Jag har bara fått tre kommentarer hittills, den första från maken som btw innan sagt att "aldrig en sån där, den är det fulaste jag sett någon gång" men vars åsikt jag struntade helt i eftersom det är jag som 98% av fallen kör vagnen. Han sa iaf när han väl körde den att " jäklar vad lätt den var, väldigt smidig".

Sedan var det en dagisfröken som sa "gu vilken snygg vagn, en sån vill jag ha". Hon har inga barn än. *s*

Sist men inte minst min kära mor som annars är rätt konservativ som kläckte ur sig kommentaren "jag tycker den är frän".
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Tror att Bugaboo blivit mer svårsålda eftersom de blivit rätt vanliga. Så är det med de flesta märken. Se bara på UJ, för en fem, sex år sedan så såldes de dyrt begagnade nu kan man hitta till rena vrakpriserna och då är det hyfsat nya.

• Asereht

Beckartat 77, jag tror det går att köpa nya pinnar. Kolla Kidzshop tex. Men man måste inte ha originalpinnarna man kan lika gärna använda linjaler eller skedar.

• Asereht

Vi använde en sån där solskärm som man typ förlänger suffletten med i våras/somras. Inte heller så snyggt men funktionellt, täcker även sidorna.

• Asereht

Instämmer med ami.

Jag är toppennöjd med vår Frog. Jag har visserligen inte haft någon cam men iaf.

• Asereht

Prus, det stämmer med suffletterna. Men jag tycker det är en småsak. Sufflettfästena kostar inte mkt och camsuffletterna är snyggare.

• Asereht

Prus, japp jag kör med camsuffla för det mesta iaf. Om jag inte kör denim för då använder jag frogsufflan men den är blå inuti. Solblekt tyvärr så jag fnular på hur jag bäst/snyggast ska åtgärda det.

• Asereht

Ja Frog har funnits i denim, men jag har för mig att det var en limited variant. Inte säker dock, tror jag läste det någonstans.

Jag lyckades snubbla över en sån klädsel som var till salu och den kunde jag ju inte motstå. Denim är ju snyggt även när det blir lite använt och blekt. Insidan på suffletten är inte så snygg då främre delen av fodret blekts rätt ordentligt. Får se om jag får energi nog att försöka mig på att sy på annat tyg.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-12-06 14:39:06 följande:
    Back to jeans färg!?
    Det är alltså insidan som är fult blevkt från att ha varit marinblå till något mer åt lila. Själva suffletten är mer som mellanljusa lite slitna jeans och det gillar jag. Men insidan på främre delen är ful.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-12-06 14:03:50 följande:
    Jag kom att tänka på en sak; måste det vara innefoder i suffletten? Kanske inte sömmarna från ytterlagret är så fula? Eller går kanske att stryka på ett kantband precis över sömmen i så fall? *spånar*
    Hmmmm... får dra lite och fundera på den.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21