Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-10-13 10:33:40 följande:
    Men stoppar den där verkligen tjuven? En liten avbitartång till den tunna stålvajern...
    Nä, men så är det ju med de flesta lås att de går att knipsa av. Men man kan ju inte gå runt med en armerad kätting i fickan heller Drömmer
  • Fröken Småland
    Noiis skrev 2011-10-13 14:46:00 följande:
    jag känner samma sak! men de känns som att helt plötsligt så vart ett rätt välkänt problem så gigantiskt stort! 
    Jag har inte heller krävt kvitton på alla mina blocket köpt men för att vara säker på att varan är äkta och inte stulen (då blir man också av med dom om man blir påkommen) är ända sättet att kräva att få orginal kvitto och själv kolla upp så att butiken finns, man kan ju t.om ringa butiken för att få de bekräftat att vagnen är köpt där.
    eller att köpa sig en ny i butik!! 

Att man måste vara försiktig när man handlar av privat personer känns ju som att dom flesta borde veta! Sen är det skit tråkigt att man blir lurade! men kollar man upp allt innan så behöver man inte heller vara orolig! 
    Ja, man vill ju inte riskera att få Hasse Aro i vagnen
  • Fröken Småland

Nämen tjejer, även om det är relevant att diskutera fejk-vagnar här i tråden så känns det som att den fullständigt drunknar för tillfället. Jag skall försöka att inte vara någon självutnämnd trådhärskare men får jag komma med det försiktiga förslaget att starta en Goda-råd-vid-köp-av-Bugaboo-för-att-undvika-att-bli-lurad-tråd så kan vi lite mer erfarna lova att titta in även där ibland och svara på de mest angelägna frågorna?

• Fröken Småland
    Drake skrev 2011-10-15 18:55:04 följande:
    Hej, nu är jag här igen med en fråga och hoppas på snabbt svar.

Är det någon som testat att stoppa ner chassit + maxi cosi barnstol (eller liknande babyskydd)  i Bugaboo resväska (den stora med hjul).

Vi ringde en butik här som säljer den och de säger att den bara är gjord för chassi + sittdelen, men jag flyger till Sverige på måndag och måste ha med mig bilstolen i stället.

Eller är det någon som har dessa saker hemma som skulle kunna tänka sig att testa? {#emotions_dlg.flower}
    Det vågar jag nog tyvärr lova att det inte går. Det är ganska tajt med ramen, måste pusslas ihop på precis rätt sätt för att allt skall få plats. Skall leta fram en bild.
  • Fröken Småland

Äsch, glömde bilden. Skall försöka fixa det imorgon när jag sitter vid datorn. Eller kolla i mitt galleri under Bugaboo, fast det är några sidor att bläddra igenom.

• Fröken Småland

Jag vet absolut inget om GoBaby men det SKULLE ju kunna vara så att de direktimporterar och säljer vidare äkta vagnar?

• Fröken Småland
    MikaelaF skrev 2011-10-19 11:01:32 följande:
    Kan jag bära liggdelen i handtaget men bebis i? I så fall finns det en maxvikt?    
    Minnie7 skrev 2011-10-19 11:05:45 följande:
    Mikaelas: inte bära i handtaget med bebis i, nej.
    Jag vågade aldrig men vagnen är tillverkad för att man skall kunna göra det, dock vet jag inte maxvikten. På produktbilderna ser man hur man lyfter sittdelen med barn i till och med.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21