Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Det finns absolut ingen anledning att tro att det är en kopia, jag har aldrig hört talas om någon Frog-kopia Hjulen ser också ut som de skall vara, det är definitivt Cameleonhjul, det kan man se på den ställbara fjädringen. Men varför klickar de inte fast tro? *kliar mig i huvudet*

Jag kan inte komma på något annat råd än att fortsätta försöka, sorry  

• Fröken Småland

Det kan man också, det måste vara något fel på hjulen. Ser de likadana ut upptill eller verkar "hullingarna" vara skadade så det är därför de inte fäster?

• Fröken Småland

Smint: det går att lossa och vinkla vinterhjulen. Svårt att förklara men det stämmer att det är de vita delarna som skall lossas. Jag vill minnas att man trycker dem lite inåt, i riktning mot hjulet. Så snart den släpper i fästet så kan man fälla den nedåt. Hoppas du fattar, testa att googla annars, säkert någon som har lagt ut bild.

• Fröken Småland
    Hejåhå skrev 2011-11-11 07:38:30 följande:
    Jag tycker det är synd att det inte finns någon fotsack eller varmare åkpåse till buggan. Originalpåsen känns mer som en höst- eller vårpåse. Blir lite avundsjuk på vagnarna där kidsen sitter nedbäddade med fårskinn, åkpåse och fotsack. Det ser ju så mysigt ut!
    Då får du väl också bädda så Fotsack finns hos babyattitude och det verkar också som att Ditten Datten syr numera. 
  • Fröken Småland
    imaj skrev 2011-11-11 08:42:44 följande:
    Jag måste ärligt säga att jag aldrig förstått meningen med fotsack?! Varför ska man ha en sådan? Speciellt när man redan har åkpåse under. Antar att det är därför jag aldrig saknat någon hos varken Bugaboo eller Mountain Buggy.
    Jag tycker jättemycket om fotsackar, det känns som skalkläder ungefär där det yttersta lagret är för att stänga ute kyla och småstänk. Jag tänker att åkpåsen håller varmt och fotsacken håller tätt. Har inte haft någon till Buggan dock utan det var på gamla pansarvagnen när äldsta barnet var litet.
  • Fröken Småland

Jaspis: grattis till vagnen! När det gäller snöhjulen är det fifty-fifty, hälften tycker att de är helt onödiga och hälften tycker att de inte kan vara utan dem. Så köp du ett par innan de säljs slut så kan du sälja dem om du inte använder dem. De har bra andrahandsvärde

• Fröken Småland
    oliviaester skrev 2011-11-11 19:21:08 följande:
    Någon här som vet vart man lägger sömsmån när man ritar mönster till suflett? borde det inte bli runt alla delar?
    Du skall inte lägga till sömsmån på de delar som skall kantas med kantband gissar jag?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21