MayCai skrev 2011-10-25 19:50:57 följande:
Hej jag har precis köpt en beggad gecko och håller på att sätta ihop den efter frakten MEN hur f*n sätter jag i framhjulen??? Jag har haft frog och bee tidigare och då var det aldrig nåt problem men hur jag än gör nu så fastnar de inte i. Nån som kan hjälpa snälla??!!

Hur har det gått för dig? Det låter ju lite skumt för Frog och Gecko har likadan hjul och likadana fastsättning.
Plly skrev 2011-10-25 23:43:16 följande:
Halloj!
Till er som har begagnade buggor vars chassin brakat:
...har samlat delar lite här och var till en bugaboo cameleon (gjort det lite till en sport att få ihop en hel vagn

) Köpte två trasiga chassin billigt och reparerade ena på Cykelstaden i vasastan efter rekommendationer...tyvärr gick det sönder igen så jag beslutade mig för att öppna upp lederna i chassit själv...och då har dom "glömt" att sätta tillbaka en av metallarmarna inuti leden på chassit...sjysst!!
Dom kunde inte nämna att även plasten i leden var trasig?
Tur man är händig så jag pusslade ihop delarna från två chassin till att få ett fungerande

Om det är någon som vill se bilder på hur det ser ut inne i en led eller hur delarna ser ut och hur man lagar själv (finns delar att köpa på ebay) så skicka ett mess. Det är inte svårt!
Oooh, vad duktig du är! Vet du vad; skulle inte du kunna göra en liten sammanställning med bilder och text så kan vi lägga in det i FAQ-bloggen? (som vi för övrigt måste göra något åt, både rensa ut gammalt, uppdatera nytt och byta "ägare" eftersom Shoe inte är aktiv här längre). Någon som känner sig manad?