Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

MikaelaF skrev 2011-10-19 11:11:19 följande:
    Jag har bruit i själva ramen änsålänge, bor på tredje våning i ett hus utan hiss så blir mycket bärande.... Har inte vågat, men tycker lite att det borde gå, annars borde handtaget ju bara vara till sittdelen....??
    Fast just det argumentet håller ju inte, främst av den anledningen att det är samma ram till både ligg- och sittdel och följaktligen samma båge. Men den kan ju också ha funktionen att hänga saker i eller att lyfta en tom liggdel. 

Fast som sagt: på produktbilderna visas en man som lyfter en bebis i sittdelen. Tyvärr kan jag inte klistra in bilder från mitt galleri eftersom jag inte lyckats klura ut hur man gör med mac men den finns på s 3 under Bugaboo i mitt galleri om någon vill kolla. Och gärna klistra in den här. Och ännu hellre berätta för mig hur man gör med mac men det har jag bett om hjälp med säkert tio gånger och ingen tycks kunna.  
  • Fröken Småland
    MikaelaF skrev 2011-10-19 11:26:06 följande:

Thj: Ne jag fortsätter nog att bära i ramen! Vill inte råka ut för något!!
    Så har jag också alltid gjort. Vill inte ens tänka tanken på om de små vita knapparna skulle släppa... *ryser*
  • Fröken Småland

Nej, två år från inköpsdatum så klart. Allt annat vore ju förstås praktiskt för köparen men helknasigt när man tänker efter lite. 

• Fröken Småland

Ramen skall vara ruckbar, det är en del av fjädringen. Har hört fler som har lutande liggdelar, försök att justera med kardborrarna så att tyget hamnar högre på ramen upptill än nedtill.

• Fröken Småland
    Noiis skrev 2011-10-21 12:55:38 följande:
    Sweetheart: den är där för att man inte ska ta bort säkerhetsbandet som många gjorde på frog/gecko
    Näää, tror du? Jag har alltid trott att det har att göra med upphängning på en lackeringsline eller liknande.
  • Fröken Småland
    071001 skrev 2011-10-23 19:10:29 följande:
    Undrar om någon här inne kan ha svar på en fråga. Vi har sålt vår Bugga vidare till vänner och nu har vagnen gått sönder. De vita knapparna som ska tryckas in för att tippa vagnen funkar inte. De är jättetröga och vagnen "klickar" inte fast i andra lägen än liggandes. Är detta någon som varit med om detta? Gick det att åtgärda själv eller fick ni lämna in vagnen på reparation?
    Prova i första hand att spraya rikligt med siliconspray där ni kommer åt i närheten av knapparna. Gärna upp i "benen" som man sätter på chassit. Annars finns de att köpa som reservdel, inte snordyrt och jag tror att man kan fixa det själv.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21