gavagai skrev 2011-03-02 22:34:04 följande:
Behöver ett snabbt svar, och ni är ju så duktiga på det här med bugaboo. Jag är på väg att köpa en bugaboo frog. Har tänkt ha den (till att börja med) till min lilla 3-åring. Mika är nyss fyllda tre och rätt liten (90 cm, knappt 13 kg). Visst funkar väl det? Anledningen till att jag köper en just nu är att vi ska ut och resa och mer eller mindre akut behöver en lättare vagn än det schabrak vi har nu, som dessutom funkar lite sisådär efter att jag har tvingat fram den genom diverse snödrivor i vinter.
Det står ju att froggen klarar 18-19 kg eller nåt sådant, men jag kom att tänka på att barnet ju ska få plats rent storleksmässigt också, på längden och bredd över rumpan och så. Visst funkar det väl ändå ett tag till med min lilla pyssling?

Hur länge har ni använt bugaboo?
Lite beroende på vilken typ av hjul ni behöver så skulle jag fundera på en Bee/Bee+ istället. Sitsen passar i mitt tycke en 3-åring bättre, den fälls ihop i ett stycke och blir betydligt lättare och mindre som resevagn. Men har ju lite mindre hjul som inte lämpar sig perfekt för grusvägar eller snödrivor....