Surkatt skrev 2011-07-17 22:31:20 följande:
...men ååååh vad jag är förvirrad... Känner ju att jag inte vill ha min cam, men inbillar mej nu att om jag köper en frog istället så blir jag nöjd. I teorin älskar jag vagnen, men inta att köra. Vet att jag frågat detta förut, MEN är det en annan känsla att köra frog? Känns chassit styvare än camens?
Att styret inte glappar + möjligheten till en helsvart vagn gör mej alldeles galen... INgen som har en svart frogga tillövers?
Nån som haft denim förut? Misstänker att tyget är ganska känsligt för slitningar och jag är heeelt nojig över eventuella solblekningar. Nästan så att jag kräver silkeshandksar när någon annan kör och hanterar vagnen. Sambon får inte lasta in den i bilen, för jag litar inte på att han lägger den rätt. Det är ju sjukligt...

Var idag och provkörde en cam i vår barnbutik och tog med mig mannen för att han skulle bli lika såld som jag. (Igår tvingade jag honom att titta på den 11 minuter långa, eller nåt, reklamfilmen på bugaboos hemsida.

) MEN - jag tror att varken han eller jag blev sådär sålda som jag hade tänkt mig.
I praktiken älskar jag också den här vagnen, av allt jag läst och sett om den. Men det känns rätt läskigt att lägga nästan tio tusen på en vagn som jag inte är helt hundra på att jag kommer bli nöjd med (vi har hittills haft fyra vagnar och mannen har börjat tröttna lite på att jag aldrig blir nöjd, ehum).
Det började inte så bra, mannen skulle köra ut ur butiken och fastnade direkt i dörröppningen. (Vi är vana vid trehjulingar med stora hjul nu.) Sen provkörde vi lite i stort grus och det var väl ok när vi vände styret, men ändå rätt tungt. Och jag tycker att den känns lite ranglig i stort. Suck!
Så jag funderar ändå på en frog, eftersom det överallt står att den är mer lättkörd. Skulle också vilja provköra en sån... Men passar på att fråga er experter;
- På vilket sätt är den mer lättkörd?
- Är styret vändbart på frogen också?
- Hur stor är ramen, vad skiljer det i cm från camen? Har en lååång kille, nu ett halvår bara men han har hela tiden legat långt över på längdkurvan.
- Har läst att om man byter ram så kan den bli lite framtung, är det nån som upplever detta? Är det ett problem?