• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82

Surkatt: jag har cam-hjul på mitt frogchassi bara chassit som är frog. Hade extra camhjul. Framhjulen till frog är inte fjädrade som camens. Nu har jag så gamla hjyl att de ändå är lufthjul men annars är det inte så stor skillnad på bak. Original frogbakhjul är lufthjul och de kan man ju byta till camens punkteringsfria om man vill. Jag gillar faktiskt mer att köra cam än frog men många tycker ju tvärtom. Lite lättare är det nog med frogen men tycker ändå camen känns bättre på nåt sätt. Så man tycker ju helt enkelt olika

• Surkatt

Annat82: Hm... okej, då vart jag lite klokare angående hjulen allafall.  Attans att det ska vara så svårt att veta.... Men en fråga till då. När jag googlat runt här så läste jag någonstans att någon skrev att camens handtag går mer rakt upp än vad det gör på frog. Tror att det kanske kan vara där ett problem ligger, för jag blir inte klok på vart tyngdpunkten ligger i camen. 

Tror kanske inte att man upplever de här "problemen" som så stora om man bara kör vagn i stan på hyffsat plan mark, men jag bor i förorten och har trappor till huset och det blir en del balanserande på två hjul....  

Aja, nu: sova. Hoppas att jag vajnar klokare imorgon bitti

• annat82

Det känner jag igen att jag läst också om handtagen. Hade ju båda ute idag och lekte lite med men tänkte inte på det då. Nästan så jag måste kolla imorrn

• Fröken Småland

Surkatt: jag känner tre (!) personer i Huddinge med Frog, vänta bara tills de kommer hem från semester så kan du säkert få provköra. Jag tycker att det är stor skillnad mellan chassina och gillar Frogs MYCKET mer.

• AnPa

Surkatt: *räcker upp en hand på att vara 1 utav de 3 som frk småland känner i huddinge* Du får gärna provköra min, men vi åker till landet idag, kommer hem på tors kväll. Inboxa när du kan så möts jag gärna Jag kom inte riktigt heller överens med att ha ev ny CAM, var alldeles för orolig för att den skulle bli repig mm.

• Surkatt

Hahaha Fröken småland, tack för dagens skratt! Och för gårdagskvällens räddning... Jag nämnde för min sambo att jag kanske eventuellt behöver köpa en annan vagn och kanske eventuellt utan att sälja camen och han vart väl inledningsvis inte så pepp på det. Men sen visade jag bilderna på din vagnspark och ditt lager med tillbehör och idag sa han (alldeles nyss) att jomen du gör det som känns bra... Han insåg väl att allt är relativt. Fast köper jag en frog har jag sex vagnar hemma och det är kanske lite vääääl mycket. Haha. Fats jag behöver alla... Utom nitron men den har jag lite känslomässiga band till...   :)

Jag behöver också en sån där skylt som du har inser jag nu...  

• Surkatt

Annat82: Jag blir jätteglad om du har lust och möjlighet att jämföra!
    AnPa: Har inboxat dej, och blivit lite rörd över hur fantastiskt internet är, att man kan slänga ut en fråga såhär, och få svar på en gång, och hjälp av snälla medmänniskor!  Tack tack tack tack!!!

• malo1234
    Surkatt skrev 2011-07-17 22:31:20 följande:
    ...men ååååh vad jag är förvirrad... Känner ju att jag inte vill ha min cam, men inbillar mej nu att om jag köper en frog istället så blir jag nöjd. I teorin älskar jag vagnen, men inta att köra. Vet att jag frågat detta förut, MEN är det en annan känsla att köra frog? Känns chassit styvare än camens? 

Att styret inte glappar + möjligheten till en helsvart vagn gör mej alldeles galen... INgen som har en svart frogga tillövers?    

Nån som haft denim förut? Misstänker att tyget är ganska känsligt för slitningar och jag är heeelt nojig över eventuella solblekningar. Nästan så att jag kräver silkeshandksar när någon annan kör och hanterar vagnen. Sambon får inte lasta in den i bilen, för jag litar inte på att han lägger den rätt. Det är ju sjukligt...  
    Var idag och provkörde en cam i vår barnbutik och tog med mig mannen för att han skulle bli lika såld som jag. (Igår tvingade jag honom att titta på den 11 minuter långa, eller nåt, reklamfilmen på bugaboos hemsida. Cool) MEN - jag tror att varken han eller jag blev sådär sålda som jag hade tänkt mig. Förvånad

I praktiken älskar jag också den här vagnen, av allt jag läst och sett om den. Men det känns rätt läskigt att lägga nästan tio tusen på en vagn som jag inte är helt hundra på att jag kommer bli nöjd med (vi har hittills haft fyra vagnar och mannen har börjat tröttna lite på att jag aldrig blir nöjd, ehum).

Det började inte så bra, mannen skulle köra ut ur butiken och fastnade direkt i dörröppningen. (Vi är vana vid trehjulingar med stora hjul nu.) Sen provkörde vi lite i stort grus och det var väl ok när vi vände styret, men ändå rätt tungt. Och jag tycker att den känns lite ranglig i stort. Suck!

Så jag funderar ändå på en frog, eftersom det överallt står att den är mer lättkörd. Skulle också vilja provköra en sån... Men passar på att fråga er experter;

- På vilket sätt är den mer lättkörd?
    - Är styret vändbart på frogen också?
    - Hur stor är ramen, vad skiljer det i cm från camen? Har en lååång kille, nu ett halvår bara men han har hela tiden legat långt över på längdkurvan.
    - Har läst att om man byter ram så kan den bli lite framtung, är det nån som upplever detta? Är det ett problem?