• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius

Mc - det var inte igår ! Hur mår ni och är lilla redan 2,5 var tog tiden vägen? Och jag är nästA i raden med frog i hudd! Mitt frog chassi står rekondat och klart för användning bakom sovrumsdörren Modesty btw varför är inte frog m cam framhjul icke bra?

• modestyclara
    Fröken Småland skrev 2011-07-18 15:19:44 följande:
    modesty: det var länge sen, lever du än? Inga fler barn på gång? Flyttat några fler gånger? Drömmer Jag skulle nog ha Bee som enda vagn till en 2,5-åring, även om jag måste erkänna att det var först vid 3 som jag tyckte att lilleman kunde åka framåt i Bee och bakåtvänd tyckte jag inte om den. Fast båda är ju optimalt förstås men det vet du ju
    men vi har en kvarts promenad till förskolan (i snabb takt) -tror du på bee i snö? Obestämd

hmm flyttade senast i oktober -men vissta har jag varit inne här sedan dess?
  • Tant Pruselius

Och jag skulle släppt bee och behållt frogen - mer ombonad och möjlighet till terränghul gör den outstanding ! Galojj - jsg har haft både bee och bee+ när vår stora tjej var 2,5 (95-98cm) så var hon förstor för bee på längden och vingarna i klädseln gjorde den för trång. Sålde och köpte en + där har hon växa marginal på kanske 5cm minst och är nu 100cm. Ihopfälld har jag ingen aning på måtten då vi är på semester och vagnen hemma ..med till robinsonön är pt'n

• modestyclara
    Tant Pruselius skrev 2011-07-18 16:41:43 följande:
    Mc - det var inte igår ! Hur mår ni och är lilla redan 2,5 var tog tiden vägen? Och jag är nästA i raden med frog i hudd! Mitt frog chassi står rekondat och klart för användning bakom sovrumsdörren Modesty btw varför är inte frog m cam framhjul icke bra?
    Oj verkar som jag har hållit mig undanSkäms Allt bra här -fullt upp med inredning av nya huset och trädgårspyssel och sånt... Frog med cam-framhjul blir mycket mer framåttung tycker jag...tror fortfarande kidzshop kan fixa fram äkta frog-framhjul -kan någon så kan de!Hjärta
  • modestyclara
    Tant Pruselius skrev 2011-07-18 16:48:15 följande:
    Och jag skulle släppt bee och behållt frogen - mer ombonad och möjlighet till terränghul gör den outstanding ! Galojj - jsg har haft både bee och bee+ när vår stora tjej var 2,5 (95-98cm) så var hon förstor för bee på längden och vingarna i klädseln gjorde den för trång. Sålde och köpte en + där har hon växa marginal på kanske 5cm minst och är nu 100cm. Ihopfälld har jag ingen aning på måtten då vi är på semester och vagnen hemma ..med till robinsonön är pt'n
    Jo jag är också inne på terränghjulens fördel...men jag älskar been med adored-sufflettHjärta
  • Joddan

Finns frog i sickla också! jag har cam-hjul och de känns SÅ mycket bättre än frog-hjulen. Och mina froghjul är inte slitna, men fjädringen i cam-hjulen gillar jag!!!

• modestyclara
    Joddan skrev 2011-07-18 18:30:22 följande:
    Finns frog i sickla också! jag har cam-hjul och de känns SÅ mycket bättre än frog-hjulen. Och mina froghjul är inte slitna, men fjädringen i cam-hjulen gillar jag!!!
    mumlar något om att häda och slänger blickar åt nacka-hålletFlört
  • galojj
    Tant Pruselius skrev 2011-07-18 16:48:15 följande:
    Tack för svaret!
    Jag tycker ju bee+ är sååå mycket snyggare...men frågan är om jag vill lägga ut så mycket pengar på en vagn som inte används så mycket?!:-S

fMen, kan inte komma på att det finns så mycket fler vagnar som skulle passa oss ju....tror faktiskt att been skulle passa oss bra!
    Min grabb är visserligen bara 87cm änsålänge
  • galojj

Nu har jag letat reda på lite info själv..
    tänkte jag skulle dela med mig om någon annan var intresserad av det

Bee    88*43*31 - 9kg
    Bee+  85*45*32 - 8.5kg