malo1234 skrev 2011-07-18 11:29:24 följande:
Var idag och provkörde en cam i vår barnbutik och tog med mig mannen för att han skulle bli lika såld som jag. (Igår tvingade jag honom att titta på den 11 minuter långa, eller nåt, reklamfilmen på bugaboos hemsida.

) MEN - jag tror att varken han eller jag blev sådär sålda som jag hade tänkt mig.
I praktiken älskar jag också den här vagnen, av allt jag läst och sett om den. Men det känns rätt läskigt att lägga nästan tio tusen på en vagn som jag inte är helt hundra på att jag kommer bli nöjd med (vi har hittills haft fyra vagnar och mannen har börjat tröttna lite på att jag aldrig blir nöjd, ehum).
Det började inte så bra, mannen skulle köra ut ur butiken och fastnade direkt i dörröppningen. (Vi är vana vid trehjulingar med stora hjul nu.) Sen provkörde vi lite i stort grus och det var väl ok när vi vände styret, men ändå rätt tungt. Och jag tycker att den känns lite ranglig i stort. Suck!
Så jag funderar ändå på en frog, eftersom det överallt står att den är mer lättkörd. Skulle också vilja provköra en sån... Men passar på att fråga er experter;
- På vilket sätt är den mer lättkörd?
- Är styret vändbart på frogen också?
- Hur stor är ramen, vad skiljer det i cm från camen? Har en lååång kille, nu ett halvår bara men han har hela tiden legat långt över på längdkurvan.
- Har läst att om man byter ram så kan den bli lite framtung, är det nån som upplever detta? Är det ett problem?
Jag gillar frog bäst och är stolt ägare till en två år gammal pärla

Jag har haft gecko, cam och bee också så jag kan jämföra upplevelsen men det är lite abstrakt... tror den är mer lättkörd för att den har andra framhjul än cam (se upp med utbytta framhjul så att det inte är cam-hjul på när ni köper begagnat) samt att den har annan tyngdpunkt för att den är mer kompakt. Dock tycker jag både cam, gecko och frog är bäst så länge man har barnet vänt mot sig (vilket jag iofs har med min 2,5-åring också...)
Styret är vändbart.
Har inga exakta mått på ramen men det står väl i FAQ vill jag minnas?
Jag hade cam-ram och cam-liggdel på men sedan när jag bytte till sittdel tyckte jag det var snyggare och mer kompakt med frog-ram...ja med sittdel på blir det inte ultimat balans men det märks mest när man åker buss (att den tippar lite lättare).