• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    Fröken Småland skrev 2011-07-19 13:48:06 följande:
    Skall skicka in en kompis som just fick en Frog skickad

(Bussgods kostar 475 kr, Posten är billigare)
    tänk på att använda efterkrav elle rmotsvarande så att du betalar först när du hämtar ut (och det  var inte riktat till fröken småland såklart...)
  • Sweetheartno1

Såg nya dynorna till åsnan. Tror ni dom passar till CAM också ? Ser ju bra mycket bättre ut än dom som finns nu!

• Surkatt
    Joddan skrev 2011-07-19 20:46:38 följande:
    *släpper aldrig min groda*
    Bee+ däremot har jag en till övers
    Haha... bee har jag inte fastnat för alls... så den kan du får ha för dej själv Men man undrar ju hur smartd rag det var att sluta med frog när det verkar vara så många som gillar dem... ? 
  • Annan84

Hej alla Bugaboo-ägare. Jag har precis köpt en begagnad bugga cam på blocket. Jag börjar bli nojjig att det inte skulle va en äkta utan en kopia. Jag har inte ägt ngn innan o de ska visst vara mkt svåra att skilja åt. Nu läste jag på nätet o såg en jämförelse. O det som gör mig rädd är att de hävdar att plastbrickorna i liggdelen vid fot o huvudända är svarta på de äkta o vita på kopiorna! O våra har en plastig/vitaktik färg o inte svarta!!! Snälla kan inte några av er titta på era o skriva vilken färg era har?? Vår ska vara köpt 2010 o är i fint skick o jag skulle aldrig gissa att det är en kopia om jag inte hade läst detta! Tacksam om några av er kunde kolla detta! Bugaboo kan ju ha ändrat detta efter att artikeln va skriven. Tack!

• Surkatt

Är denim 007 och denim 107 likadana? Tycker att 007 ser mer vanlig jeansblå ut än denim 107 som jag har. Den är så mörk att den nästan ser svart ut...  men bara nästan... *fortsätter drömma om en helsvart vagn* 

Nån som vet? Har det funnits fler denim versioner än dessa två?  

• modestyclara
    Annan84 skrev 2011-07-19 21:22:55 följande:
    Hej alla Bugaboo-ägare. Jag har precis köpt en begagnad bugga cam på blocket. Jag börjar bli nojjig att det inte skulle va en äkta utan en kopia. Jag har inte ägt ngn innan o de ska visst vara mkt svåra att skilja åt. Nu läste jag på nätet o såg en jämförelse. O det som gör mig rädd är att de hävdar att plastbrickorna i liggdelen vid fot o huvudända är svarta på de äkta o vita på kopiorna! O våra har en plastig/vitaktik färg o inte svarta!!! Snälla kan inte några av er titta på era o skriva vilken färg era har?? Vår ska vara köpt 2010 o är i fint skick o jag skulle aldrig gissa att det är en kopia om jag inte hade läst detta! Tacksam om några av er kunde kolla detta! Bugaboo kan ju ha ändrat detta efter att artikeln va skriven. Tack!
    vad menar du för plastbrickor? *förvirrad* det är väl typ pinnar vid huvud och fotända för att spänna ut tyget är det dessa du menar?

enklast är om du tar kort på vagnen och lägger i ditt galleri så kan vi rätt snabbt bedömma om det är en kopia...
  • modestyclara
    Surkatt skrev 2011-07-19 21:43:23 följande:
    Är denim 007 och denim 107 likadana? Tycker att 007 ser mer vanlig jeansblå ut än denim 107 som jag har. Den är så mörk att den nästan ser svart ut...  men bara nästan... *fortsätter drömma om en helsvart vagn* 

Nån som vet? Har det funnits fler denim versioner än dessa två?  
    men det finns ju en all black?!
  • malo1234

Ska nu iväg och kolla på en frog imorgon, är det något särskilt jag ska titta närmare på och fråga om? Vet inte vilken årsmodell det är, men av bilderna att döma på blocket ser den fräsch och fin ut. Fast jag är ju som sagt var nybörjare på det här med bugaboos. Drömmer

Ska kolla vilka hjul det är, har jag förstått. Glad Men nåt mer? 

• modestyclara
    malo1234 skrev 2011-07-19 22:06:34 följande:
    Ska nu iväg och kolla på en frog imorgon, är det något särskilt jag ska titta närmare på och fråga om? Vet inte vilken årsmodell det är, men av bilderna att döma på blocket ser den fräsch och fin ut. Fast jag är ju som sagt var nybörjare på det här med bugaboos. Drömmer

Ska kolla vilka hjul det är, har jag förstått. Glad Men nåt mer? 
    om du vill kan du inboxa annons-länken till mig så kan jag kolla på bilderna och kommentera (jag har en frog redan så jag komme rinte sno den från dig )