• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • SchumiFerrari

Har en Gecko nu... Inte nöjd till 100 med den.. Funderar nu på om jag ska leta efter en Frog eller Cam... Har haft en Cam som jag saknar...

• ami

Hoppar in med ett litet tips. Vi har haft Frog till vår 3åring. Istället för att köpa Cam ram och vinna några cm så tog jag ur träplattan i sitsen. Blir säkert nära 10 cm skillnad i sitthöjden. Visst buktar baken ner lite, men inte så att pinnen tog emot. Ingen tungviktare iofs. Så har vi alltid haft dyna, fäll el åkpåse. Funkar finfint enl mig.
    Och vi har haft cam med, men föredrar ändå Frog. Köpte tom ny i USA förra året lagom till lillasyster ;)

• Surkatt

Oooooh sitter och drägglar över bildtråden ikväll igen. När jag väl har bestämt mej för hur jag ska göra så ska jag banne mej köpa en offwhite suffla till min denim klädsel. Sååååå snyggt. Men alltså, kan man ha kvar en vagn bara för att den är snygg? Och dessutom köpa nya klädslar till? Hm... Tveksamt, va... 

De där bumberskydden som ni har är ju för fina också. Måste nog köpa nytt garn och sätta igång och virka... :)

• malo1234
    ami skrev 2011-07-18 21:17:45 följande:
    Hoppar in med ett litet tips. Vi har haft Frog till vår 3åring. Istället för att köpa Cam ram och vinna några cm så tog jag ur träplattan i sitsen. Blir säkert nära 10 cm skillnad i sitthöjden. Visst buktar baken ner lite, men inte så att pinnen tog emot. Ingen tungviktare iofs. Så har vi alltid haft dyna, fäll el åkpåse. Funkar finfint enl mig.
    Och vi har haft cam med, men föredrar ändå Frog. Köpte tom ny i USA förra året lagom till lillasyster ;)
    Åh, låter betryggande! Tack för tipset. 
    Har hittat ett par blocketannonser jag ska ringa på idag, weei! 
  • jobbel

Jag är sugen på att köpa en beg frog, men eftersom jag bor i ett Bugga-tomt område måste den skickas... är det någon som vet måtten på en ihopfälld så att jag kan räkna lite fraktpriser innan jag köper? Vikt? Tack på förhand!

• Fröken Småland
    jobbel skrev 2011-07-19 13:35:26 följande:
    Jag är sugen på att köpa en beg frog, men eftersom jag bor i ett Bugga-tomt område måste den skickas... är det någon som vet måtten på en ihopfälld så att jag kan räkna lite fraktpriser innan jag köper? Vikt? Tack på förhand!
    Skall skicka in en kompis som just fick en Frog skickad

(Bussgods kostar 475 kr, Posten är billigare)
  • bohusbebis
    jobbel skrev 2011-07-19 13:35:26 följande:

Jag fick just en skickad till mig med Posten: 325 kr. Vägde 16,8 kg. Men då var det med en ståbräda och transportväska.

Skickade en Bee+ m div tillbehör m Posten för 280 kr för ett tag sen... så det ligger väl där nånstans. 
  • thj

Åh jag är sååå lycklig!!
    Bugaboo Donkey är på väg till mig och någon viskade att de kommer till butik redan i aug/sep!!

Var tvungen att dela det med någon och mina barn och sambo är inte lika bugaboogalna som jag!!

PUSS

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • bohusbebis

Thj, har begåvats med en 3-årig dotter som förtjust utbrast MIN VAGN när jag nyss rullade in en smutsig nyköpt Frog.
    Grattis till din Åsna!