• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

bohusbebis skrev 2010-09-06 12:00:15 följande:
    Hmmm stålbygel....? såklart! Men hur 17 hittar man sån som passar?
    visst e de störande jag blev skit sur på mig själv för att jag inte insåg de självklara njag köper en stål tråd i modell tjock samma stl som den som e i, sen får man knipsa av den och böja den själv med tång! jag tror att jag syr ett skydd till den av snedslå så att den inte blir för vass och skär sönder tyget. men om du tar med sufletten till närmsta järnhandel ska dom kunna hjälpa dig med rätt tjocklek. jag kommer iaf göra så

Tack för länken mamma på vift
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis

Är den nån som har koll på hur paul frank clancy passar färgmässigt med beens gula?? syrran har hittat en butik som hade en clancy kvar hemma som hon har lagt undan. jag måste bestämma mig i dag om jag ska slå till eller inte :-/

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:50:59 följande:
    Eller linda den med isoleringstejp eller liknande enligt hockeyklubba-principen?
    aaah smart de har jag t.om hemma ska bara hitta en järnhandel haha
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:58:03 följande:
    Nej, det var jag som mindes fel...

Men på tal om mässan; är det fler som det pirrar till i magen på när det ordet nämns?
    Attans oxå :-/ men vad TROR du?? jag tror att dom borde passa rätt bra rent färg mässigt! men jag e ju nästan blind oxå haha hon tänkte knata ner till butiken på lunchen... iof så kan man ju chansa och passar den inte så får man väl slänga ut den på blocket. känns trist rent penning mässigt om de ser för jävligt ut bara :-/
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 10:03:59 följande:
    Spontant så tänker jag; vad skulle den annars passa till? Så jag tror är det är samma. Annars skulle det finnas tre gula... nä, det tror jag inte.
    Känner samma lika, och när jag jämför vida google ser dom slående lika ut :-/ äh jag får helt enkelt go wild and crazy och ta den. vet ju att jag kommer ångra mig annars
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-07 10:26:28 följande:
    Är det förresten ståltråd i suffletten? Inte nån slags plast? Den känns liksom lite böjlig... Har ingen större lust att sprätta upp nån köpesufflett för att kolla dock...
    det är säkert plast, men de lär ju fungera lika bra med metall eller liknande. bara man får nåt som kan ersätta det som sitter i orginal sufletten. att hitta plast som är böjbar och behåller formen lär man väl inte kunna göra?!
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-09 09:27:34 följande:
    Funderar på om det kommer behövas nån åkpåse i Bee:t, om man ens kommer köra den om det blir snöigt.... Kanske snarare är nån skön filt som behövs.... Vindskydd/fotsäck hade ju varit bra kanske... Usch, vill inte ens tänka på att det kommer en vinter....
    Jag hade åkpåse till been. super bra för även om de inte e snö kan de bli kallt!
    man fäster ju åkpåsen genom att dra den över stolsryggen och sätter fast den i samma knapphål som sufletten sitter i. iom att sufletterna är olika mellan bee och bee+ så passar den inte, däremot skulle jag om jag skulle fynda en bee åkpåse testa att göra egna hål. det är ju inte spec. avancerat!
    Jag har själv beställt en paul frank clancy som jag ska köra i min bee. och ev. göra hål i den om den glider ner för mycket. samtidigt så körde jag på lodger hela förra vintern och jag kan inte minnas att jag upplevde den störande.
    Vad kör du annars för vagn om du inte kör been?
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-09 12:46:16 följande:
    Puh, jag slapp babynestet.... Började just fundera på hur jag kunde sy om den till fotsäck...
    haha
    Babynestet är som namnet antyder till bebisar jäkligt klantingt av dom att skriva så!

När jag hade en UJ så passade been helt okej i den. satt lika som en oth åkpåse. så jag skulle nog faktiskt satsa på att köpa bugaboos universal åkpåse så den passar kanon i en vagn och helt okej i den andra
  • Noiis

Åh blev plötsligt sugen på att testa lodgern i been! men känns som för mycket bök i dag skiner ju solen så kan inte direkt köra runt noa i den
    Vill ha hem clancy så jag får testa hur den funkar färgmässigt! men lär få vänta ett bra tag innan den levereras

• Noiis
    mollan nu skrev 2010-09-09 20:52:19 följande:
    en kille i samma klass som min 10 månaders på 13,7 kg allstå
    vad fuskigt! Är avis på er båda, skicka hit några kilon till Noa vet ja eller berätta er hemlis
  • Noiis
    Karo Lina skrev 2010-09-10 20:31:59 följande:
    Åh vad skönt att höra att ni är nöjda med dem! Hur har ni gjort om något gått sönder? Skickar ni in vagnen då? Vem står för porto och så?
    man får varorna och så returnerar man dom man bytt ut i samma kartong som sakerna kom i!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21