• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Mamma TN skrev 2010-09-12 21:43:33 följande:
    Frågar igen... puff, puff.... Någon som har erfarenhet av Akta graco babyskydd med adapter till Cam??? Är det smidigt eller krångligt??

...och så en ny fråga. Ska köpa ny toppklädsel till min gamla Cam från -07. Rekomenderar ni Canvas eller fleece??? Fördelar och nackdelar. Har en svart fleece sen tidigare men tycker att den blev lite sladdrig efter ett tag. Funderar på om canvas är bättre men skulle gärna vilja ha grön och det finns bara i fleece. Tacksam för goda råd!!! 
    jag har kört på båda och vart nöjd. så det är en smaksak. gällande den gröna så finns den inte öht längre då den e tagen ur sortimentet sedan 07/08. möjligt att nån enstaka butik kanske har en som ligger och skräpar men tyvärr så är dom svåra att få tag på! då får man hålla koll på beg. marknaden.
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 21:58:33 följande:

Tack så mycket för svaren! En av dom jag kollat på ser iaf ut att ha skåror =)

om du länkar kan jag svara till hundra inboxa om du vill!
  • Noiis
    lolo21 skrev 2010-09-13 07:53:56 följande:
    Min cam är ju väldigt blå;P Om bebisen blir en tjej så vore det ju kul med lite mer neutrala färger, eller allra helst rosa. Men det kan jag ju inte köpa nu;P Men en ny suflett, vart kan man hitta snygga? Måste ju passa till mörbkblå då eftersom jag har det på liggdelen o varukorgen..
    jag tycker att rosa e fint till den blåa. eller offwhite! kolla på bugaboo.com där kantesta alla färger ihop
  • Noiis

Bohusbebis, kolla på Kidzshop. Såg att dom hade en del PF kvar! Hur kunde jag ha missat det fick iof min gratis då de va syrran som fyndade den "riktigt billigt" hur billigt de va vet jag inte men hon e snål

• Noiis
    Jossanjo skrev 2010-09-13 23:35:11 följande:
    Som sagt frågade då jag inte har en susning. Mitt första barn. Är själv en person som fryser lätt så jag tänker ju att ett barn sitter ju still oxå. Sen är inte buggans åkpåsar så tjocka. Så jag vet inte vad man skall ha. Här hade vi 10 minus hela vintern. och enormt mycket snö. Bor på en ö så det är ganska ruggiga/fuktig kyla här.
    jag är själv uppvuxen på en ö, så jag förstår vad du menar du kommer själv märka fort vad som funkar bäst där ute när barnet är född.
    Du måste inte ha en åkpåse första året nu, utan bädda ordentligt med en fårfäll och ett täcke i vagnen istället. Noa låg så första månaderna i vår vagn och då bodde vi i en liten hamnstad där det blåse som faaaan och va riktigt kallt!
    Jag har upplevde att alla åkpåsar jag hade inte höll värmen eller höll borta fukten ordentligt när man bor nära sjön under dom kalla månaderna. så jag köpte en footsack från Hjälp mig nu tjejer vad heter de där företaget som syr till UJ och Bugaboo??? svart med typ grön logga?
    Den körde jag utanpå för att det inte skulle tränga in, och när jag väl kom på de så funkade det mycket bättre med åkpåse över lag!
    Jag har kört på bugaboos egena och på lodger bunker!
  • Noiis
    Jossanjo skrev 2010-09-14 10:36:49 följande:
    Sjukhusmamman, TACK! verkligen bra tips. Nu kommer min lilla vara 6 månader i jul så sittdelen blir det då hon inte gillar liggdelen.
    Någon får gärna komma på vad det där företaget heter som du pratar om.
    Men för att förstå dig rätt, man sätter den ÖVER en åkpåse?
    jag har bara buggas egna åkpåsar änså länge. har två stycken, samt en i manschester och lurv inuti från från när jag var bebis på 70talet.
    ja precis man sätter den över, det  mer som ett tunnfodrat vindskydd. http://www.babyattitude.se/ hitta
  • Noiis

Mini80 har för mig att de e babyproffsens mjuklift som passar bra! Mitt tips är att besöka butiken som har bugaboo i närheten och testa dom mjukliftarna dom har!

• Noiis
    Överbandsfürern skrev 2010-09-14 22:55:15 följande:
    Skulle behöva tvätta varukorgen, är det bara att lägga in den i maskinen och köra igång eller?
    ta ut botten som ligger som en lös skiva i! sen e de bara att tuta och köra 30-40 grader utan sköljmedel
  • Noiis
    Jossanjo skrev 2010-09-15 22:47:55 följande:
    Nu har jag sett filmen och analyserat i huvudet varför den ser ut som den gör, kan det inte vara så att dom gjort varukorgen uppe för att ha något att sätta i fästena som man sätter sitt/liggdelen i när den är utdragen.
    Att dom inte kunde ta bort mittdubblefästet helt och således blev dom ju tomma om man bara har en del på.
    Så varukorgen känns bara som en grej dom kastade på.
    Ja det är en shopping korg man satt på

Jag å bror har funderat på vad den där tvåhjuliga saken kan vara frksmåland trode en resväska va? Bror trode de kunde vara en segway men efter att ha sett syskonvagnen så undrar jag om det inte kan vara en sidovagn som är universal och passar alla vagnar? en liten bug som man lägg kan fästa på sidan av chassit för att frakta trötta barn som inte orkar stå på ståbräda.....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21