• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

jean1 skrev 2010-08-31 22:29:07 följande:
    Är det någon som testat Bugaboos sittdyna (seat liner)? Ska man satsa på en sådan eller ett lammskinn i höst, innan det är dags för åkpåsen? Tycker nog lammskinnet verkar mysigast men...
    jag hade lammskin till noa när han var liten och hade kört på de om barnet är litet. men som Noa nu som är 2år+ så hade jag inte kört på de utan dyna för lammskinnet tar för stor plats.
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis
    MiaEd skrev 2010-09-02 23:07:31 följande:
    Nu har vi bytt till sittdel på frogen.. Dock kan vi då inte använda åkpåsen vi har längre då det är en från när jag var liten som inte har några hål för en sele.. 

Någon som har tips på en bra åkpåse som passar i buggan som inte är lika dyr som bugaboos egna? 
    dom flesta jag kan komma på ligger tyvärr runt 1000 kr mao i samma prisklass som bugaboos. mitt tips är att ta vagnen till en barnbutik och testa sig fram
  • Noiis
    mallan brallan skrev 2010-09-03 20:52:44 följande:
    Hörrni ni som vet, är det så att jag köpt det enda babyskyddet som inte är kompatibelt med Bugaboo?

- Britax ??
    nja det ända babyskyddet som inte passar till deras adaptrar e de garanterat inte men nej britax passar inte. Maxi cosi och Besafe (izi sleep) har en adapter, Acta graco en och Tanaka (bugaboo) har en en. det är bara dom som passar och som har adaptrar! 
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 21:10:26 följande:
    Nu har jag just snackat med Danmark via Skype. Det gick sådär för de hade problem med mikrofonen men de sa att de såg och hörde mig bra. Så nu har jag fått lite blodad tand och tänkte att det skulle vara kul om vi kunde koppla upp oss allihopa och ha en videokonferens så alla får se varandra Finns det såna forum?
    ska ju finnas ett program man kan ladda ner till datorn för att kunna göra de *letar i hjärnan*
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 21:31:31 följande:
    När du hittar det så installerar vi allihopa och så får Stargirl ta med oss till mässan Tungan ute
    haha jag skulle precis kommentera din andra kommentar "ironiskt spydigt" med att säg som de e du vill inte att vi ska prata med varandra för du gillar inte mig ja jag ska försöka komma på, ska ringa jobbet i morrn å se om min kollega kanske minns eller kan kolla om jag gjort nån antäckning om de i systemet (borde ha) för jag vet att jag rekomenderade ett par hundra att ladda ner de så dom kunde vara med på ett av våra events vi hade. om du nu är seriöst intresserad haha
    Sorry OT *springer till svameltråden och gömmer mig*
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 21:46:00 följande:
    Sjukhusmamman: Tack det vore jättesnällt! Skicka inbox till Stargirl också så hon inte glömmer ta med oss.
    mmm jag ska iaf inboxa stargirl men om jag inboxar nån mer.... de kanske jag "glömmer" så får jag ha henne för mig själv så kan jag komma in här och lipa åt er andra Demon haha
  • Noiis
    bananna skrev 2010-09-03 22:47:19 följande:
    Tack för tipset!

Jag är dock inte så sugen på att investera mer i den här vagnen, för den är så pass gammal och snart tjänar jag nog mer på att köpa en ny vagn. Köpte nyss en ny sittdel på bonti och det fick bli det sista till den här vagnen bestämde jag då:) Men det vore ju schysst om jag kunde få den att vobbla lite mindre tills den får tacka för sig helt och hållet..
    bakhjul kan du fynda på blocket och tradera ibland samma sak gäller framhjul. bakhul e samma tioll frog och cam, bara de att man har uppdaterat bakhulen till foamhjul dvs att dom är punkteringsfria. framhjulen till cam har fjädring och passar perfa till frog!
  • Noiis
    bananna skrev 2010-09-04 12:53:58 följande:
    Aha, tack för tipset. Kanske ska testa det om det inte hjälper att pumpa. Tror vi redan har fjädring på framhjulen, kanske hade ägarna innan oss bytt dom. Är det inga fjädrar alls på Frog-framhjul?
    nä de e det inte, och om du har fjärding så kolla att dom e rätt inställda. ett hack motsvarar 5 kg i vikt på de totala innehållet i vagnen (barn och varor) så om den är fel inställd så kan de vara orsaken till att den vobblar!
  • Noiis

vad fint ni har sytt Mamma på vift vart hittade du klöver tyget?? *löv*

Bohusbebis, anledningen till att du inte får till de e säkert för att man måste ha stålbygeln som sitter i suffletten. annars blir de inte bra! jag har själv hållt på med min ett bra tag nu, men den ligger på is då jag måste ta mig till en järnhandel och köpa nåt liknande den som sitter i orginal sufletten. jag har ju ingen lust att sprätta upp orginalet direkt

• Noiis
    Asereht skrev 2010-09-06 11:12:48 följande:
    Var det enklare att sy sufflett till gamla bee?
    ja mycket men om jag hade tänkt efter när jag började och redan då insett att jag behövde en stålbåge så hade de nog inte vart lika krongligt
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21