• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Bohus, menar du Paul Frank? Dom finns nästan inte kvar då dom såldes som ltd förra året. Det var 4a som släpptes en röd en olivgrön en gul och en som heter color blocks. Color blocks finns kvar i handeln och säljs ihop med en filt och topset till Cameleon. Om du är intresserad av nån så skulle jag ringa runt till butiker. Möjligt att nån har nån enstaka kvar. Jag hade bara tur som fick tag på en.

• Noiis
    Stargirl skrev 2010-09-12 18:43:12 följande:
    Mässan börjar på torsdag, men jag vet inte hur det är med fotografering. Det kan finnas fotoförbud och då kan ju inte jag vara den första att bryta den.... men om det inte är det så hoppas jag kunna rapportera innan helgen. Gör det i bloggen som vanligt. Ni kan sen copy paste därifrån.
    du får helt enkelt ta med mobilen isåfall, mmsa bilden till nån som kan lägga in den. sen "snor du den" och lägger ut den på bloggen vem kan då veta att det är just du som fotat då
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-12 19:05:02 följande:
    Hon kan gärna mms:a till mig så skall jag ta stryk för fotot {#emotions_dlg.djavulsk}
    äh vad är ett mms mot att ha live uppkopling mot konferans program?? dessutom så ska jag plantera en videokamera så jag kan se live så du kan behålla ditt mms för dig själv Moahahahaha
  • Noiis
    Mamma TN skrev 2010-09-12 19:15:03 följande:
    Några frågor för att vara på säkra sidan...
    Om jag köper ny toppklädsel till Cameleon, följer ny sufflett med? Vilka modeller på suffletter finns nu? Jag har en Cameleon från tidigt -07 med en ofodrad fleece sufflett som jag är missnöjd med. känns tunn och sladdrig. Vad föreslår ni?

Behöver även en ny "båge", hoppas ni fattar vad jag menar. Min son gnagde av materialet som sitter runt. Finns det bra ställe på nätet där man kan köpa reservdelar (båge), toppklädsel, ståbräda och ev. adapter.

Har lånat ett babyskydd från Akta Graco, Logico S, och har förstått att man kan köpa ett underrede, adapter så man kan använda till vagnen. Någon som har erfarenhet. Är detta smidigt eller bara onödigt??? Har även funderat på att köpa babyskydd Besafe Izi sleep. Är det ett smidigare alternativ???

Jag är väldigt tacksam för svar. Är det några större skillnader på vagnen som jag har och Cameleon som man köper idag???
    ja suflett ingår, topseten finns i fleece och canvas. canvas är mer hårt tyg och är "tunnare" än fleece. vill du ha en fodrad får man sy själv eller beställa av nån som syr

bågen heter bumperbar och jag skulle beställa från kidzshop när det gäller att köpa reservdelar och sånt. dom har det mesta hemma!

ang. babyskyddet har jag bara erfarenhet av izisleep. jag var nöjd med de babyskyddet. tungt, men jag bar aldrig runt på babyskyddet! mer än när jag skulle ta det hemmitfrån mig till min mamma och fick bära det först till jobbet (2 km) och sen från jobbet till henne (1km) och det klarade jag galant trots att jag va höggravid jag har bild om du skulle vilja se hur de ser ut på chassit. och jag använde det ofta på chassit. Många gånger följde vi med på fotboll både träning matcher osv. helt perfa att ha barnet kvar i babyskyddet!

ända skillnaderna kan vara chassit, dom äldre modeller har "muttrar" som man vrider på för att höja och sänka chassit med. dom nyare har lätta clips! sen på dom äldre så är det lufthjul, medan det är foam hjul på dom nyare!
  • Noiis
    Mamma TN skrev 2010-09-12 20:02:11 följande:
    Sjukhus Mamman: Tack snälla för info!!! ...men visst fanns fleecesuffletten tidigare i både fodrad och ofodrad??? Jag tyckte när Jag käpte min Cam att alla andra hade fodrade suffletter???

Någon annan som har erfarenhet av hur Acta Graco babyskydd funkar med Cam, d.v.s. med adapter underrede? Smidigt eller bökigt? 
    nja.... frog har fodrade sufletter. dom e quiltade och creme (?!) färgade innut i.
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-12 20:27:53 följande:
    Sjukhusmamman: haha, nej jag menade att jag tar kulan för Stargirl när mäss-folket jagar smygfotografen
    haha jaaaahaaa ja men de kan jag oxå göra vi kan dela på de jobbet! (ja jag e lite trög haha)
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:38:20 följande:
    Det finns visst en Gecko också!? Vad är skillnaderna mellan vagnarna?
    allt finns i FAQ som du finner i TS.
    Frog och gecko är gamla vagnar! mao säljs inte längre. Gecko är minst, sen kommer frog. både frog och gecko har fast handtag mao. ni kan inte höja sänka vagnen.
    Cameleon är nyare och finns i handeln, den har höj/sänkbart handtag och är störst av vagnarna.
    Nej vagnen är alltid ergonomisk, annars skulle vitsen med en ergonomisk sits försvinna

Mer info finns som sagt i FAQ men det låter ju som att de e en cameleon ni ska ha med tanke på längden.

*viskar det finns en bee och en bee plus oxå*
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:55:15 följande:
    Tänkte mer på att själva ligg/sittdel är långt ner :)
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-12 20:43:35 följande:
    allt finns i FAQ som du finner i TS.
    Frog och gecko är gamla vagnar! mao säljs inte längre. Gecko är minst, sen kommer frog. både frog och gecko har fast handtag mao. ni kan inte höja sänka vagnen.
    Cameleon är nyare och finns i handeln, den har höj/sänkbart handtag och är störst av vagnarna.
    Nej vagnen är alltid ergonomisk, annars skulle vitsen med en ergonomisk sits försvinna

Mer info finns som sagt i FAQ men det låter ju som att de e en cameleon ni ska ha med tanke på längden.

*viskar det finns en bee och en bee plus oxå*
    Tackar! Ja jag kollade på hemsidan och förstod att frog var den mindre av dom iaf =) Men ett höj och sänkbart styre är ett måste för oss, då jag e 170 cm =)  Jag är inte så förtjust i Bee, tyvärr :)
    gecko är mindre än frog själva höjden är nog densamme på dom men själva siisen/liggdelen e mindre och lägre
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 21:31:52 följande:
    Tackar :)

Finns det några nackdelar ni kan se?
    ska du köpa nytt eller beg?
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 21:38:06 följande:

Kommer köpa begagnat =)

nackdelen med beg. är att man inte får garantier om vagnen går sönder. en cameleon som man kan höja sänka handtaget på är mer känslig och kan lättare gå sönder än en vagn som har fast handtag. av den anledninge tycker jag att man ska satsa på att köpa en frog! vill man ändå chansa på en cameleon så bör man titta på dom av en gammal modell som har gamla chassit. gamla chassit har skåror och fästen som ser ut som vingmuttrar. dom tenderar att ha svårare för att gå sönder än som cameleon som har snapfästen!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21