Mamma TN skrev 2010-09-12 19:15:03 följande:
Några frågor för att vara på säkra sidan...
Om jag köper ny toppklädsel till Cameleon, följer ny sufflett med? Vilka modeller på suffletter finns nu? Jag har en Cameleon från tidigt -07 med en ofodrad fleece sufflett som jag är missnöjd med. känns tunn och sladdrig. Vad föreslår ni?
Behöver även en ny "båge", hoppas ni fattar vad jag menar. Min son gnagde av materialet som sitter runt. Finns det bra ställe på nätet där man kan köpa reservdelar (båge), toppklädsel, ståbräda och ev. adapter.
Har lånat ett babyskydd från Akta Graco, Logico S, och har förstått att man kan köpa ett underrede, adapter så man kan använda till vagnen. Någon som har erfarenhet. Är detta smidigt eller bara onödigt??? Har även funderat på att köpa babyskydd Besafe Izi sleep. Är det ett smidigare alternativ???
Jag är väldigt tacksam för svar. Är det några större skillnader på vagnen som jag har och Cameleon som man köper idag???
ja suflett ingår, topseten finns i fleece och canvas. canvas är mer hårt tyg och är "tunnare" än fleece. vill du ha en fodrad får man sy själv eller beställa av nån som syr
bågen heter bumperbar och jag skulle beställa från kidzshop när det gäller att köpa reservdelar och sånt. dom har det mesta hemma!
ang. babyskyddet har jag bara erfarenhet av izisleep. jag var nöjd med de babyskyddet. tungt, men jag bar aldrig runt på babyskyddet! mer än när jag skulle ta det hemmitfrån mig till min mamma och fick bära det först till jobbet (2 km) och sen från jobbet till henne (1km) och det klarade jag galant trots att jag va höggravid

jag har bild om du skulle vilja se hur de ser ut på chassit. och jag använde det ofta på chassit. Många gånger följde vi med på fotboll både träning matcher osv. helt perfa att ha barnet kvar i babyskyddet!
ända skillnaderna kan vara chassit, dom äldre modeller har "muttrar" som man vrider på för att höja och sänka chassit med. dom nyare har lätta clips! sen på dom äldre så är det lufthjul, medan det är foam hjul på dom nyare!