Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Frog med fotbroms? Frog, gecko och cam har handbroms och bee fotbroms så vitt jag vet. Vad har du hittat för vagn? Finns det bild eller så och är det en annons?

• annat82

å frog sitter bromsen på insidan av chassit riktad inåt så den syns inte så tydligt från sidan jämfört med cameleon som har bromsen ovanpå chassit. Har ett frogchassi också dock inte hemma. Om inte annat så kanske det dyker in några experter i tråden i morgon som vet bättre. Har aldrig sett eller hört talas om frog med fotbroms däremot, därför låter det lite konstigt för mig

• annat82

Goldenticket: har den fotbroms då? Bra med info iaf Hittade några bilder när jag googlade, och fanns ju ingen handbroms men kunde inte se någon fotbroms så nyfiken på hur den sitter i så fall

• annat82

Vilken del av selen. De från sidorna ska finnas som reservdel iaf. Krokarna finns inte, och jag har haft svårt att hitta till annat projekt, men har ett gäng nu. Däremot måste de i så fall sprättas och sys fast. Sittdelen är lättare att få på fuktig, sådär nytvättad. Går att dra mer då. Och jag glömmer alltid att ta bort bygeln först och då är det totalt omöjligt. Men den ser du ut att ha tagit bort.. Jag har en sitdel som inte fyller ut riktigt och har inte gjort sen den va ny heller, men blir bättre när den dras dit fuktig som sagt. Sen har jag nog inte fler tips

• annat82

De delar som sitter fast i ramen till selen ska gå att beställa som reservdel. Och då borde det gå hos vilken återförsäljare som helst. Vad jag förstått får man då nya band med spännen och så fästs de med kardborreband runt sittdelsramen Min grå sittdel beställde jag ny och körde en sköljning i maskin innan den gick på. Hade kanske gått innan men blv mycket lättare så och den fyller inte ut helt på längden men ser inte så gräsligt ut heller. Allt i tyg går att sträcka mer när det är blött

• annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-04-27 21:57:58 följande:
    Sassa82 skrev 2011-04-27 21:04:16 följande:
    Nu har vi blivit med Bee + i den vakra cerisa färger. jag är kär!! Ska fixa dyna ny. Vist borde OTH:s gammla dyna passa??
    congrats ! Hoppas du kommer gilla den....jag är sugen på en ceriessuffla men jag tror jag är sjuk för jag är inte alls rosa i vanliga fall men nu vill jag ha en rosa, så jag jagar !
    Har du smittat mig? Brukar bara vara rosa i vanliga fall men suktar nu bara efter rött
  • annat82
    the baby skrev 2011-04-27 22:45:59 följande:
    Idag satte jag min lilla tjej i en Bee+ i barnaffär, och OJ, om Camen är lättkörd så var Beet som en fjäder! Men man kan ju inte både ha en Cam och en Bee... och hon är bara knappt 7 månader. Men jag gillade den skarpt! Har inte gillat utseendet så jag blev lite förvånad själv. Men vad fiiiint det vore med en denim med nya rosa suffletten. Man kan ju alltid drömma. Glad 
    Kan man inte?
  • annat82
    mammageno skrev 2011-04-29 20:55:29 följande:
    Fy mig! Sitter o kollar skötväskor fast jag redan har en... Men borde ju ha en till bee'et med, men hur sitter de kvar?
    Har iofs ingen bee.....än men har krokar till mina väskor. Just nu Petunia Pickle Bottom-krokarna, då jag fått dem med väskorna. Men jujube har ju också krokar. Spänner fast dem på handtaget så sitter de kvar där sedan också. Tycker det funkar utmärkt.

Som sagt i UJ-tråden så har jag fastnat för väskor och vagnar istället för annat, man måste ju inte har flera, men just nu har jag nog närmre 10 väskor som passar bra på vagnen. Olika storlekar och färger beroende på tillfälle, humör och vagn De flesta är dessutom såna att de utan problem kan användas som handväska och man är utan barn nån dag
  • annat82

Har redan börjat leta syskonvagn, inför hösten, börjar nästan känna att donkey är bästa valet egentligen. Och har så svårt att hitta något annat jag tror dottern kommer gå med på. Längre stunder så är det fortfarande nästan bara cam:en som gäller. Hon vill bara sitta helt plant och rakt upp. De flesta andra är lite bakåtlutade.
    Har ju en swift också och den går bra på promenader men inte så bra i stan eller affärer och liknande. Och så många är bara framåtvända sittdelar.
    Börjar vilja se den i verkligheten och klämma och känna lite på den faktiskt

• annat82
    AnPa skrev 2011-05-01 19:52:36 följande:
    Anna: lite OT men har du provat att lägga i en filt bakom ryggstödet på Swiften? Så gör vi annars hänger V framåt på bygeln :P
    Jo, vi har provat det mesta ända sen hon började sitta, men hon blir bara arg och försöker slita bort det Hon har väldigt stark vilja
    Men det gör inte så mycket, då får jag använda buggan mer och så blir swiften mer för promenader och terräng, där jag tycker den passar perfekt
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21