Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-04-05 23:07:16 följande:
    nej precis glida är ju 0 men jag tänkte att den måste ju gå att sabba genom att bumpa den i trappa...

Lite smått sugen på en groda faktiskt, eller snarare att bygga ihop en blandning vill helst åt ett grodchassi tror jag..... men är dem som camen i handtaget när den är på yttersta?
    Jag gillar att köra camen med handtaget nästan på det högsta och frogen är lite lägre, nåt mellanting helt enkelt, men har aldrig stört mig på frogen utan tycker den är lagom. Både för sambon och mig, men så är vi i princip lika långa, 170
  • annat82

Tant prus: mätte min frog-cam-hybrid ( bara chassit är frog och hjulen luftfyllda camhjul). Mitt uppe mitt på handtaget är det då ganska precis 1 meter från marken. Tycker faktiskt det är en utmärkt höjd. Det enda jag saknar med frogchassot är ett svart chassi

• annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-13 15:59:26 följande:
    aldrig åkt från liljeholmen men nästa gång fråga dom om dom inte håller på SLs policy?!
    Jag är ganska säker på att jag läst att den och om det nu finns någon till är undantag, man betalar väl vid någon spärr och inte på bussen.
    SLs policy är att man inte ska behöva lämna barnvagnen på en buss för att behöva betala, men om man passerar en spärr eller om det är kontrollanter, typ Saltsjöbanan/Roslagsbanan/tvärbanan så får man snällt betala
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-13 10:54:20 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-20-52/m52765612.html

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m56908368.html

helt seriöst vad e de för fel på han? länkar till artikar från 2006 

är inte de här samma kille som hävdade att han kunde "bevisa" att vagnen gått sönder innan garantitiden men inte orkat reklamera den? å bugaboo va dumma som inte godkände hans reklamation 6 månader efter att den gått ut? 
    Ger han sig aldrig. Tror det är samma person, känner igen det också. Och om inte annat så är ju första länken ett klart handhavande fel, vilket iofs vägrade erkännas däremot
    Men det finns ju tyvärr såna också. Förstår faktiskt inte varför man måste försöka smutskasta så och vet inte varför men det känns som fler försöker smutskasta bugaboo än vad jag hört om så många andra märken. Oftast utan vettiga motiveringar
  • annat82

Insomnie: eller så har man en lika barnvagnstokig man som en själv lite ovanligt men de finns. Här är det snart 4 vagnar hemma och en 5:e blir det i höst. Kanske att någon får säljas, eller så ställer vi den hos morföräldrarna ett tag Lyckades få honom att förstå att även barnvagnar är ganska tekniska och hur många olika vagnar med oika funktioner det finns, sen tyckte han det blev ganska intressant att titta och testa ockaå men jag brukar kunna bestämma vad det blir i slutänden iaf. Sen har han förstått att det här faktiskt är mitt intresse och så får han ha sina i fred också

• annat82
    M y skrev 2011-04-16 21:27:40 följande:

Någon här som har en vagn i  svart chassi, i så fall undrar jag om färgen lätt går bort när den repas?
    Kanske någon som haft en av varje och kan berätta om för och nackdelar mellan svart och kromad ?
    Någon som bara tycker någonting om dessa två ?

Jag kan alltså inte bestämma mig vilken jag vill ha och behöver er hjälp!

Har haft och har både och. Har ett svart Cam-chassi och ett frog-chassi som då inte är svart. Har absolut inte lyckats få fler repor på det svarta än det andra och tycker inte det syns heller, men har nog inte fått många repor alls på det, så enligt mig är det ganska så reptåligt. Användningsmässig ser jag därför inte annan skillnad än smaksak faktiskt
  • annat82
    thj skrev 2011-04-16 21:32:00 följande:
    Jag tycker den svarta är riktigt tålig precis som den kromade!
    Sen är jag så vansigt kär det svarta chassit,såg en röd cameleon med det svarta chassit igår och WOW så läckert
    det var ..

Kram
    Jag som vill ha en röd sittdel också, får inte lockas ännu mer ju Kanske nästan måste bli det också
  • annat82
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-19 11:38:38 följande:
    Nej är det sant ? Har dom inte samma mått ? 
    Frog handtaget är ju tjockt hela vägen och sedan skummet på det. Är ganska säker på att de inte passar på Cam men har ju hört de som säger att de sitter ok med ett par möbeltassar i, men det har jag ingen aning om. Var det inte någon i tråden som hade gjort så?
    Annars kan jag prova, men först på torsdag då frogen inte är här hemma och clipsen sitter så klart på den
    Har du inte fått svar innan dess, vilket jag skulle tro, så kan jag försöka komma ihåg
  • annat82

Jag har beslutsångest. Verkar som det blir en Bee+ nu som tillskott, men kan verkligen inte bestämma mig för om det ska bli en denim+röd suflett eller bara en svart med röd suflett. Verkligen stora problem jag har ikväll

• annat82

Sweetheartno1: Det är inte så att de har en egen försäkring som skulle kunna ge lite ersättning för vagnen. Klart trevligare om flygbolaget kan ta det, men jag tänkte istället för att inte få något.
    Vi fick en vagn skadad på flyget och anmälde på plats, inga problem alls att få ersättning från det flygbolaget, men olika flygbolag har även olika krav på hur vagnen skickas också

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21