Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82
    AnPa skrev 2011-02-22 10:55:30 följande:
    Bra annat82 att du länkade! Jag är inte så snabb :P Jag fick inte till det först. Gick in under medlemsgruppen och ändå startades den som en ny tråd. Men nu ska det funka :) *känner mig lite stolt*

Bra gjort Tycker de har rört till det lite

Just nu går det snabbt (har tråkigt på jobbet

• annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 14:41:28 följande:
    aha.... bra att du finns <3!
    Du det sknades en svart kork på luftventilen till det ena terränghjulet, tror du det behövs en? vart kan man köpa dem?
    Underbar vagn! Älskar denim Hoppas få använda min som liggvagn i höst Dottern skaffade vi buggan till när hon var 4månader och vägrade ligga ned mer

Det ska väl va backventiler, men har haft lufthjul och de pyser lite hela tiden, gör de säkert även med korken, men annars borde det finnas att få tag i extra i närmsta cykelbutik. Har skaffat extra till mååånga cyklar iaf. Man slipper damm och grus i ventilen med korken på
  • annat82
    solouniko skrev 2011-03-02 18:11:14 följande:
    ÅÅhhh vad jag längtar tills jag ska dressa om vagnen till den fiina, orörda, inplastade bruna liggdelen Det ser ju så mysigt ut! Hade dock gärna haft en extra ram så man kan ha sittdel på en och liggdel på en beroende på vem som ska använda vagnen, det MÅSTE man väl nästan ha? Drömmer 
    Tycker vagnen är så fin som liggvagn
    Vi har 2 ramar så min plan är att ha en monterad sittdel och en liggdel så man kan växla, men har ingen aning om hur mycket växlande det kommer bli. Om nästa blir som sin syster så blir det mycket bära i  början och då kan det komma väl till pass tänker jag.
    Men man kan ju hitta beggade ramar ibland på blocket eller tradera lite billigare också om man har tur
  • annat82
    AnPa skrev 2011-03-04 16:29:51 följande:
    Vilken butik är det som säljer åkpåsarna? Är ute efter en elodie (retro revolution). Kanske kan övertala maken om att åka dit imorron ;)
    BigBaby i Sollentuna Blir ju helt enkel tvungen att ta en sväng dit imorrn. Och har aldrig problem att övertala sambon så det blir nog bra. Dessutom ska vi åt det hållet. Synd att jag inte såg det tidigare bara. Åkte förbi på förmiddagen :-/ Hoppas det finns nåt kvar
  • annat82
    Coca cola light skrev 2011-03-05 16:24:04 följande:
    Skulle ni våga flyga med er Bugaboo? Jag har ingen transportväska till min vagn utan tänkte använda mig av en sådan där påse som man får köpa på Arlanda. Är det lätt/svårt att få ersätting om det händer något med vagnen? 
    Man kan väl säga som så att olika flygbolag har olika regler. Vi flög med en annan vagn som blev skadad. Det flygbolaget hade inga krav på väska till vagn och vi fick full ersättning från dem. Där var det lätt och inga problem

Men vet att andra flygbolag har andra regler. Vissa får man ingen ersättning om man inte har särskild väska, så kolla upp det. Annars kan man kanske få ersättning från sitt eget försäkringsbolag, men det känns lite tråkigt.
  • annat82
    gavagai skrev 2011-03-05 15:14:37 följande:
    Eller kanske var det bara sittbasen man kunde använda från cammen till froggen? fast jag tycker mig ha läst någonstans också att det t.o.m. går att sätta en cam-ram på en frog-vagn?
    Det går att använda i princip alla Cam-delar på frog-chassi. Vi har en ram extra och nu kom vi över ett frog-chassi väldigt billigt, så nu har vi ett frog-chassi med resten cam-delar som står som extra vagn hos mina föräldrar så slipper vi släpa vagn dit och de får en vagn som de faktiskt får använda utan min kontroll så det funkar alldeles utmärkt
  • annat82

Jag har faktiskt inte heller lyckats köra vagnen så det skvätter på sittdelen, men omöjligt är det nog inte. Däremot varukorgen får ta mycket skit just nu. Skulle jag vilja ha en offwhite skulle jag klart köpa en och blir den skitig så går den ju tvätta ganska så enkelt

• annat82
    hemlig007 skrev 2011-03-16 08:59:42 följande:
    Kom på en till fråga: Hur kan man vara säker på att den inte är stulen och att det inte är en kopia?
    Man ska väl alltid be om kvittot men finns det något mer man bör tänka på?
    http://www.bigbaby.se/artikel.php?id=68

Kan vara nåt att kolla på angående kopia. Vissa kopior är riktigt bra gjorda och svåra att upptäcka tycker jag och om man kollar länken så verkar det så också.

Stulen kan vara svårt att veta. Kvitto är ju alltid nåt, men man ska se till att inte bara få se kvittot, som vissa göra, utan få med kvittot, så det följer med vagnen. Men alla som inte har kvitto har ju som sagt inte stulen. Om den sälj med både ligg- och sittdel så är väl risken lite mindre, om man själ den på gatan så får man ju bara med ena, medan vissa säljer liggdelen när de använt den färdigt och det är så lätt att köpa i efterhand.
    Vet inte hur lätt det är att kolla upp via chassinummer och den är anmäld stulen eller inte

Annars är tipset från AnPa bra, lägg en länk till annonsen här i tråden om du vill ha hjälp, brukar finnas många som gärna hjälper till
  • annat82
    Vicka81 skrev 2011-03-16 09:30:25 följande:
    Hur länge använder man en cameleon egentligen? Sist hade vi en brio som vi bytte till en sulky vid ca 1 års ålder...
    Kan inte helt svara på den, men så länge det känns bra. Vi har använt vår till dottern från hon va 4 månader och använder den fortfarande snart ett år senare. Det är där hon trivs bäst och hon vill verkligen sitta helt rakt så många andra funkar lite halvbra.
    Den är ganska lätt och liten också så vi har inte känt något behov av en sullky. Det enda som kan vara krångligare är i så fall att packa den i bilen, då man får dela den och det finns vagnar som tar lite mindre plats. Men vi kommer använda den till henne ett bra tag till som det känns nu.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21