Mamma till Rasmus skrev 2011-03-19 12:56:13 följande:
Nu har jag äntligen bestämt mig!! Det blir en cam! Men nu är frågan ska jag köpa en från -09 eller ska jag köpa en äldre med det gamla chassit?? Snälla kom med era åsikter!
Har haft ett 07-chassi med vingmuttrar, inga problem alls med det kan jag säga. Sen blev det en RED istället med svart chassi och nya fästena. Har bra kontakt med dem vi köpte vagnen av och den var bara använd ett par månader och har heller inte haft något problem med det. Det chassi som har haft flest problem är det första som kom med nya fästena, det hade en skruv på insidan av fästet, men det finns även nyare chassin som haft problem.
Sen skulle jag säga att man kan se det hela som en prisfråga också. Allt går ju att köpa löst som reservdelar. Det är ju framförallt hjulen och chassit som slits på, ramen känns det som det inte märks så mycket hur länge den är använd. Och då kan man ju se det som oavsett hur gammal vagnen är om man får ett riktigt bra pris och är nöjd så kan man alltid senare uppgradera med nyare delar där man känner för. Nytt chassi kostar i dagsläger 2500:- Så möjligheten finns ju alltid. Men man får se till helhetspriset i slutänden. Vi köpte vår första väldigt billigt och kom över ett riktigt fynd, men då var vi inte säkra på att det var en Bugaboo som skulle passa oss i längden, när vi insåg att det var den vi kommer använda i princip varje dag och väldigt länge så beslöt vi oss för att köpa den vi verkligen ville ha. Beror ju på hur kul man tycker det är att byta vagn hit och dit också

Och allt är mina åsikter. Men kan vara bra att veta att det går att köpa nästan allt som reservdelar, inte småskruva eller broms och liknande dock, men större delar som chassi, ram, hjul, och klädsel
Hoppas ni blir nöjda med vad det nu blir. Det är ändå viktigast