Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Sweetheartno1 skrev 2011-03-16 11:27:18 följande:
    Åhh jag vill hämta min all black nu, packa upp den och bädda den. Är bara i vecka 22 idag. Är det kanske för tidigt ?!
    Kan det nånsin va för tidigt?

Va nog runt där jag ville börja pyssla med allt när jag väntade dottern. Och gjorde det iofs också  På sitt sätt tur för sen mådde jag inge bra alls och orkade knappt något, men det vet man ju inte i förväg. Kan va bra att ha nåt att göra på slutet om inte annat
  • annat82
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-19 12:56:13 följande:
    Nu har jag äntligen bestämt mig!! Det blir en cam! Men nu är frågan ska jag köpa en från -09 eller ska jag köpa en äldre med det gamla chassit?? Snälla kom med era åsikter!
    Har haft ett 07-chassi med vingmuttrar, inga problem alls med det kan jag säga. Sen blev det en RED istället med svart chassi och nya fästena. Har bra kontakt med dem vi köpte vagnen av och den var bara använd ett par månader och har heller inte haft något problem med det. Det chassi som har haft flest problem är det första som kom med nya fästena, det hade en skruv på insidan av fästet, men det finns även nyare chassin som haft problem.

Sen skulle jag säga att man kan se det hela som en prisfråga också. Allt går ju att köpa löst som reservdelar. Det är ju framförallt hjulen och chassit som slits på, ramen känns det som det inte märks så mycket hur länge den är använd. Och då kan man ju se det som oavsett hur gammal vagnen är om man får ett riktigt bra pris och är nöjd så kan man alltid senare uppgradera med nyare delar där man känner för. Nytt chassi kostar i dagsläger 2500:- Så möjligheten finns ju alltid. Men man får se till helhetspriset i slutänden. Vi köpte vår första väldigt billigt och kom över ett riktigt fynd, men då var vi inte säkra på att det var en Bugaboo som skulle passa oss i längden, när vi insåg att det var den vi kommer använda i princip varje dag och väldigt länge så beslöt vi oss för att köpa den vi verkligen ville ha. Beror ju på hur kul man tycker det är att byta vagn hit och dit också Och allt är mina åsikter. Men kan vara bra att veta att det går att köpa nästan allt som reservdelar, inte småskruva eller broms och liknande dock, men större delar som chassi, ram, hjul, och klädsel

Hoppas ni blir nöjda med vad det nu blir. Det är ändå viktigast
  • annat82
    JuniMamma28 skrev 2011-03-21 09:19:16 följande:
    Fråga...vi har ett "all black" chassi till våran Bugga, men när vi bytte till sittdel & spände fast den bågnade chassit. Det liksom "krymte" och blev smalare så nu går det inte att sätta dit bumperbaren, den är för bred.

Någon som haft samma problem?
    Du menar ramen som sittdelen sitter på blev lite ihoptryckt. Det tror jag den blir för alla. Jag har alltid fått kämpa dit sittdelstyget och sen får man trycka ihop bygeln lite för att få dit den. Jag sätter i den lite på ena sidan, inte helt, och "bänder" ned den i andra sidan sen går det att trycka dit den så den klickar fast.
    Inte jättesmidigt om man ofta vill ta bort och sätta dit den, men har bara någon gång gjort det när den suttit på sittdelen så när den väl är på plats har jag ju inte tyckt det var något problem.

Hoppas det funkar
  • annat82
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 12:42:19 följande:
    Det finns bara ett litet, litet bekymmer i sammanhanget och det är att mina barn är stora nu och åker i princip inte vagn längre Gråter

Men jag har en imponerande samling UJ-klädslar som skulle kunna krängas av som hela vagnar med några billiga chassin *funderar*

Du kanske har sett det, men det främre av chassina är ett swift-chassi och ett UJ bakom.

Tycker mina barn ska åka vagn så länge jag vill och inte så länge de vill

Lite lockande är det att ta en dagsutflykt, fast det är en bit, om man nu skulle buda och vinna om inte annat så kan vi stanna och hälsa på i Linköping också. Men lite intressant fanns det allt

• annat82
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 16:29:58 följande:
    Nej, jag har dålig koll på UJ-chassin, tack för info! Ser det ut som att det saknas framhjul på det chassit tycker ni?
    Tycker det ser ut som swiften saknar alla hjulen och UJ bakom saknar bakhjulen
  • annat82
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 16:29:58 följande:
    Nej, jag har dålig koll på UJ-chassin, tack för info! Ser det ut som att det saknas framhjul på det chassit tycker ni?
    Dessutom är den ett swift-09-chassi. UJ är svårare att se men skulle kunna vara -10(osäker) just till -10:an så genomförde de ju en del ändringar, men vet inte om det påverkade passformen på klädslarna, dock sufletterna. Kollade lite nogrannare så ser det ut som de nya suflettfästena på UJ-chassit
  • annat82

Gavagai: fick tag i mitt frog-chassi i bra skick för 500, men kanske hade lite tur då också. Tillfällena kommer då och då på tradera och blocket. Hoppas du hittar något, för det är tråkigt att inte kunna använda den ordentligt ju

• annat82
    mammageno skrev 2011-04-05 12:58:30 följande:
    Är fleecefärgerna mjukare/ mildare? Är det fel att ha Fleece nu i vår? Verkar så mysigt...
    Jag gillar fleece-topseten. Tycker faktiskt de är mer följsamma och nästan ser bättre ut, förutom ett jag köpt begagnat( som antagligen var feltvättat och krympt, det såg hemskt ut). Tycker inte det är fel att ha i vår. Tänkte byta till orange fleece snart
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-04-05 15:00:38 följande:
    mammageno skrev 2011-04-05 12:58:30 följande:
    Är fleecefärgerna mjukare/ mildare? Är det fel att ha Fleece nu i vår? Verkar så mysigt...
    Och jag tycker tvärtom, gillar canvas mkt bättre...
    men, smak sak
    Saken är nog att jag gillar canvas bättre, men tycker fleecen sitter så mycket snyggare
    Har nog ungefär lika många av varje faktiskt och nästan för många, fast det går ju inte så klart
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-04-05 15:03:26 följande:
    jag kör på tullsas för sulky, funkar till liggdelen allafall, inte testat på sittdelen än...
    tror jag hört några som kört på brios så det ska oxå funka...
    AnPa skrev 2011-04-05 13:28:01 följande:
    Typ tullsa-liknande regnskydd sitter bra på sittdelen :) Har inte provat på liggdelen men skulle tro att det funkar på den med :)
    då funkar det till sittdelen oxå då, perfa
    Har också tullsas regnskydd till sittdelen, funkar utmärkt
    Bra att veta att det funkar till liggdelen också då
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21