Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

AnPa skrev 2011-05-01 20:49:17 följande:
    Anna: jag menade inte bakom hennes rygg, utan om du skjuter fram ryggstödet och petar bak över allt tyg bakom Ryggplattan så bildas en ficka där. Där bakom brukar vi lägga en filt och på så vis blir ryggstödet helt rakt. Kan lägga upp en bild i mb-tråden imorgon då min beskrivning kanske är lite luddig.
    Kanske skulle funka, men vet egentligen inte om jag orkar som sagt och jag tror nog jag förstår hur du menar. Tack för tips
    Vi gillar ändå camen så mycket så varierar gärna. Sen är inte sittplattan helt plan heller i swift och hon vill verkligen sitta helt plant.
    Hon åker dessutom oftast baklänges, förutom swiften då. Hon trivs åt båda håll men klagar inte bakåt så då trivs jag bättre med det. Blir antagligen en UJ duo och när den lilla vägrar liggdelen får vi se, vet inte hur jag ställer mig till att ha någon så liten framåt. Men så kommer nog syskonvagnen bli använd nästan så lite som möjligt då jag inte gillar att släpa på nåt stort ändå och blir bebisen som storasyster så vill den helst bli buren och det är inte direkt mig emot heller. Har iaf ett tag till på mig
  • annat82

Bohusbebis: har gjort samma till mina saddlebag, med axelrem och faktiskt utnyttjat ofta. Just från lägenheten till bilen och liknande när man har händerma fulla

• annat82

Katten77: har inte hittat någon vagn med rakare ryggstöd i upprätt läge än camen, möjligtvis att jag tycker bee+ är lite rakare men knappt märkbart. Så vet inte vad hon menar i så fall. Håller med AnPa gå in i butik och prova. Det enda dottern gillar är att sitta plant och rakt och camen funkade verkligen bäst av det vi testat

• annat82
    Zoe skrev 2011-05-14 19:52:08 följande:
    Hej! Jag fick just hem min nya Bee+ och har en fråga om swivelhjulen. Jag upplever dem som lite "trögare" än Cam:ens, känner någon igen det? Tycker de låser sig lite grann i vissa rörelser. Ska det vara så, någon som vet?
    Fick min förra veckan och första 2-3 gångerna tyckte jag de var lite tröga men absolut inte längre. Tror det kan va så att det krävs ett par varv och lite körning för att det smörjmedel som sitter där ska funka bättre.
    Blir det inte bättre efter ett par gånger tror jag nog det kan va nåt att kolla på
  • annat82

MissR: finns väl 3 olika till cam. Denim 007, RED-utgåvan och den nya 107. Till bee+ finns bara 107

• annat82

Mammsens: måste faktiskt säga att jag inte haft så mycket framgång att få svar på mail från kidzshoppen, tyvärr. Men de gånger jag ringt har de svarat. Tycker själv det är enklare att maila, men vet att jag också är sämre att svara på mail än i telefon, mycket enklare att glömma

• annat82
    MissR skrev 2011-05-16 11:10:59 följande:
    Är det stor skillnad på de tre olika i utseende??
    De 007 jag har sett ycker jag är ganska mycket ljusare och blåare än min RED, men så är de äldre också och kanske råkat ut för lite sol, vad vet jag. RED har svart chassi också som Joddan skrev

107 tycker jag faktiskt är blåare än RED, men 107 är ganska mörk iaf. Har just nu en bee+ 107 men har iofs inga bilder på den. Och de står på olika ställen, nästa gång de är på samma ställe skulle jag kunna fota dem bredvid varandra (borde bli i veckan för den delen) 107 har som Sjukhus mamman skrev nitar också.

Själv tycker jag RED-denimen är snyggare i färgen och tyget än 107 men det är nog en smaksak, tycker 107 ser lite slätare ut om man nu kan beskriva det så

Att det fanns 2 olika loggor på 007 visste jag inte, men nu gör jag
  • annat82
    MissR skrev 2011-05-16 11:21:57 följande:
    Tusen tack för era svar=)
    Jag är sååå sugen på den nya Denim 107
    Men har ju redan en bugga....är det skäligt att sälja den bara för att man vill ha en annan färg????
    Söker medhåll och övertalningstips som biter på mannen minFlört
    Klarat man kan, men det skulle för mig kännas lite svårt. Har alltid svårt att skilja mig från vagnar. För min del blev det perfekt med en Bee+  till sommaren och nu är dottern 1,5 så då kändes den lagom också
    Finns ju alltid begär efter något nytt
  • annat82
    Sweetheartno1 skrev 2011-05-16 12:30:05 följande:
    Stämmer det att en CAM med vingmuttrar är bättre än det nya ?
    Bättre är väl en definitionsfråga, men vissa tycker väl det. Jag tycker de nya är snyggare, men de gamla har ju inte alls lika stor risk att börja glida, vingmuttrarna alltså. Så vill man vara säkrare om man köper begagnad så är vingmuttrarna att föredra
    Har man köpt sin vagn ny och inte felbehandlar den så har man ju garantin om handtaget börjar glida
  • annat82

Missr: har inte lyckats få en enda repa som syns eller märks nämnvärt på ett års användande på mitt svarta chassi. Har väl varit rädd om den men inte äverdrivet och en hel del in och ut ur bilen också. Så jag säger att det klarar sig riktigt bra. Om det blivit några repor så är de i så fall väldigt små och går inte genom det svarta någonstans. Har för mig att chassit är eloxerat och inte lackat så det står emot mer, har jag fel så får nån rätta mig

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21