Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-02-14 11:40:09 följande:
    oxå är han romantisk, inte undra på du "knep" han
    Fast det är väldigt sällan, men när det väl händer är det uppskattat.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    galojj skrev 2011-02-14 19:46:50 följande:
    Någon som vet hur det är med den klarblå basen...är det samma nyans som det klarblå toppsettet i canvas?
    Topsetet är ljusare.
  • Asereht
    annat82 skrev 2011-02-15 10:29:54 följande:
    Jag tycker ganska mycket passar den blå basen. Visst den grå basen är lättare, för där är väl inget som blir riktigt fel, men jag tröttnade på min grå efter en månad sådär.

Jag gillar blå och PF colorblocks, den mer cerise-rosa (blir väldigt färgstarkt), det orangea, rött och så klart svart. Har ett marinblått som jag tror passar, men har inte testat. Orange suflett till den blå har jag lagt en bild i bildtråden med. Fast jag gillar de färgstarka varianterna. Visst kanske tröttnar lite på dem efter ett tag, men har man bara något annat så byter man lätt och blir glad igen Svart har jag också, men har inte använt mer än nån månad tror jag, gillar de andra bättre bara
    Håller med dig jag.
  • Asereht
    AnPa skrev 2011-02-16 09:13:05 följande:
    Hej! Jag måste bara kika med er andra och be om lite råd. Vår cameleon är köpt i slutet på april/början på maj -10 och liggdelen användes bara i drygt 2 månader. Sista gången den användes var i juli och då gick dragkedjan sönder på liggdelslocket. Alltså den lilla silverpluppen som gör att man kan trä in den i "dragkedjehuvudet". Det är en väldigt liten del som saknas men den är avgörande för att man ska kunna stänga locket. Förstår ni vad jag menar? Dessutom så har pluppen på ena sidan av varukorgen lossnat, vilket gjort att klämman man drar åt för att stänga har trillat av (då det inte fanns något stopp som höll kvar den). Frågan är, jag tänkte nu ta mig i kragen och reklamera detta. Vagnen är köpt på Barnbutiken som låg i heron city (har läst här att de har stängt). Ska jag höra av mig till en annan av deras butiker eller kontakta bugaboo?
    Det är ju samma företag/butik så kontakta någon av de andra eller gå via hemsidan.
  • Asereht
    Bellbox skrev 2011-02-16 10:22:07 följande:
    fanns INTE kvar då jag ringde för ½ timme sen! Konstigt då att den gör det nu! När jag ringde var det någon som skrek i bakgrunden "det FINNS ingen barnvagn!"
    Tror hon menar Barnbutiken.
  • Asereht
    miracle maker skrev 2011-02-16 11:06:44 följande:

Någon mer än jag som råkat ut för att skruvarna till framhjulen rostat? Någon som vet om det täcks av garantin?
    Kan tillägga att jag har en Cameleon från nov 09.

Ganska vanligt speciellt om vägarna saltas. Köp Autosol på macken/butiken och gör rent.
  • Asereht
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-17 10:09:12 följande:
    Läste på ett annat forum att man inte ska kunna ha skötväska på handtaget. Varför skulle bugaboo då göra en skötväska ?
    Det finns ingen tillverkare som rekommenderar skötväska på handtaget då det innebär tipprisk men i princip alla märken gör skötväskor. Det är du som konsument som väljer hur du vill använda den, tillverkaren ser till att frånskriva sig ansvar för eventuella olyckor pga överlastad vagn.
  • Asereht
    galojj skrev 2011-02-17 10:12:59 följande:
    Vet ni om det finns någon fin och bra liten sådanhär väska man kan spänna fast på handtaget med ett litet fack för tex plånbok och ett hål för en flaska eller liknande som passar på en cam?
    Skip*Hop saddlebag kanske.

Den kan man ha på styret, på ramen om man har liggdel (gilalr mkt) eller på sidan.
  • Asereht
    galojj skrev 2011-02-17 10:28:37 följande:

tant pruselius och asereht:
    Tack för era tips.
    men jag är nog mer ute efter något väldigt litet, med ett fack för smågrejer(plånbok elelr nycklar) och ett fack för en flaska.
    Vi har ju inget blöjbarn längre, och behöver lixom inte ha med oss någon väska alls igentligen. Men vill gärna ha något att bara lägga av sig nycklarna i, och ställa vattenflaska i(som gärna är lättåtkomlig) när jag är ute och promenerar

Jag använder just saddlebagen för sånt, den rymmer min plånbok, mobilen och lite småsaker. Stor är den inte heller. Det är ingen stor skötväska.

Annars vet jag inte, det finns ju mugghållare som man sätter över styret typ Tinkafu och de har ofta ett litet litet fack för något litet typ nycklar.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21