Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Karma Police: är iofs också ny på bee, men har aldrig varit med om att sittdelen ens är nära att ramla av, oavsett riktning på den. Men du har ryggstödet i linje med handtaget då eller har du inte det? Min skramlar Inte det minsta. Var bara framhjulen som va lite tröga att svänga de 2-3 första turerna men det lossnade snabbt

• annat82

Du ska alltså inte fälla ryggstödet förbi handtaget som du gör om du ska vända sitsen

• annat82

Pasanda: nu är min sambo iofs rätt intresserad av vagnar också. Men dessutom har han fått förstå att det faktiskt är min hobby precis som han har sina hobbies lägger han pengar på sitt eller övertalar mig att köpa nån elektronikpryl jag inte tycker vi behöver (är också lite elektroniknörd iofs) så kan jag lägga pengar på barnvagnarna

• annat82

Karma Police: Känner likadant sen been kom men tänkte att jag kan hinna ändra mig till hösten och ska köra camen med liggdel då AnPa: Lite som du Har en cerise på väg hem till mig nu

• annat82
    the baby skrev 2011-06-01 10:13:33 följande:
    Ja, det kanske skulle gå. Men vi är så himla nöjda med våran cameleon, jag var mest bara nyfiken på skillnaderna mellan Frog och Cam. Glad Nu blir det inga fler vagnar för oss på ett tag!
    Äh, man bara nästan behöver en Frog också

Vi har en Frog/Cam, frogchassi, resten Cam, hos mina föräldrar som de får köra. De får inte köra min Cam
    Själv stör jag mig faktiskt på att handtaget inte är höj/sänkbart. Tycker Frogen är ett par centimeter för låg och jag har för lätt att gå med lite böjd rygg istället.
    En fördel för oss är att jag och sambon är lika långa, skiljer 2 cm, 170 cm är jag och tycker ändå Frogen är precis för låg, men det är mycket smaksak.
    Lite lättare kanske frogen är och svänger lite lättare, men tycker faktiskt inte det är så stor skillnad så jag föredrar ändå Camen.
    Och som sagt ovan fördel om man köper begagnat så kan inte frog börja glida i handtaget
  • annat82
    HopeSoon skrev 2011-06-08 21:38:48 följande:
    Fyyy 17 vad snygga vagnar i bildtråden :) Ojojoj nu har jag att tänka på. En sak jag la märke till är att många kör med andra märken på åkpåsen än Bugaboo. Men jag har även hört att det ska bli för trångt. Vad har ni för erfarenhet av detta? 
    Jag hade tänkt mig en Voksi Classic. Inte mini utan den vanliga. Vill ju gärna ha en varm då babyn kommer vara liten i vinter.  
    Har själv inte så många bilder i tråden än :-/ hinner aldrig fota
    Har både bugaboo-åkpåse och andra. Tycker mest det är kul att variera och växla lite. Finns så många andra underbara åkpåsar. Dotter är bara 1,5 år så har inte märkt att någon är för liten och hon är så varm av sig så nästa vinter tror jag inte ens hon vill använda åkpåse längre. Framförallt tycker jag bugaboos egen sitter bättre då den är formsydd efter vagnen och har en ficka man kan sticka in sittplattan i, åker aldrig ned.
    Men som sagt omväxling behöver jag
  • annat82
    HopeSoon skrev 2011-06-08 22:41:04 följande:
    Ah så det gjorde den. Ja det här är Uppsala så det är inte så långt bort. Behövde du ha overall (tjock) på ditt barn eller räckte det med en lättare typ fleeceoverall?
    Tycker precis som AnPa att den funkar alldeles utmärkt genom en stockholmsvinter, och då menar jag även när det var ner mot -20 grader
    Men som sagt ovan så beror det ju på barnet också. Dotter är en varm spinkis så med vinteroverall och bugaboo-åkpåsen var det absolut inga problem även när det var som kyligast
  • annat82
    HopeSoon skrev 2011-06-08 22:54:18 följande:
    Tack AnPa och annat82, då borde det fungera bra i Uppsala också. Och blir det mer än -20 så tror jag faktiskt inte att jag tänker gå ut ;)
    Synd att det är svårt att veta innan om det blir en kall eller varm baby, eller kall eller varm vinter med för den deln ;)
    Visst skulle det vara enklare att planera om man visste Fast samtidigt så är det lite tjusningen att inte veta vem det är i förväg
  • annat82

Magicadespell: du kan ha alla delar från en cam på ett frog-chassi. Har själv ett frog-chassi och resten cam stående hos mina föräldrar

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21