• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Blondie 80

Sweetpea: jag har sett många som har "kassar" från Svenskt Tenn som skötväska - bl.a. elefanter. Kanske finns de i brunt?

• gruspinne

någon som vet hur mycket det kostar att skicka en ståbräda? posten är billigast eller?

• RedTopaz

Mini75: frogklädslar finns inte att köpa i svenska butiker bortsett från om de har någon gammal kvar på hyllan, Bugaboo säljer inte längre frogdelar till Europa. Vagnen säljs dockk fortfarande i USA meddelade de mig nyligen från Bonti så det borde gå att få tag på där. Seriously: har tyvärr inte fått den än, Nordstroms är sena med leveransen... det har strilat massor. Sweetpea: OiOi är en fantastiskt bra skötväska annars :) Sitter finfint på buggan.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

Jag har haft och har Hobon tror jag?

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Blondie 80

Hobon sitter absolut bättre! Carry-allen är så djup (inte uppifrån och ner utan framifrån och bak) att den blir klumpig.

• sweetpea

Tack för tips! Jo, det finns en brun-vit svenskt tenn-påse men det verkar ju inte praktiskt alls.

Oioi:en jag tittat på är en Hobo och jag har förstått från flera håll att den är bra.

Jag har kollat på jujube men de har inga mönster som passar klockrent, tycker jag.

Hm...det är ett angenämt problem. Tack för tips!

• sannasvan

Hej!
    Jag har läst här att man kan använda Cameleons liggdel på en frog.. men frågan är om man kan göra tvärt om? Froggens liggdel på cameleons chassit?
    Jag tycker Froggens liggdel är såå fin, den svarta med vitt/cream inuti. Det jag tycker verkar vara negativt med froggen är att man inte kan höja den. Ni som har Frog upplever ni det som ett problem?

Ni som köpt Bugaboo Frog i USA, vart har ni köpt den? Var det smidigt?