• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • sweetpea

Hej igen! Nu slog jag till och beställde den där Oioi-väskan jag kollat på på nätet. Så här ser den ut:

http://www.littledudesanddivas.com/oi6286.html

Den blir nog fin till det mörkblå, tror jag! Jag har en vit-röd-brun filt, och ett barnvagnsband med skummisfigurer i blått, brunt och rött också. Tokmatchat med andra ord!

Det är ju inte en jättetjejig väska heller, så även barnets far kan kanske stå ut med den. Haha.      

• sweetpea
    OHs mamma skrev 2012-01-12 11:16:43 följande:
    Hej!
    Jag är lite nyfiken, har kikat runt på Blocket och många säljer typ mjukliftar till sina Bugaboos...alltså hur fungerar en sån? Har man den i sittdelen eller?

En sån här menar jag:
    www.blocket.se/stockholm/Liggdel_till_Bugaboo...

Det där är ju själva liggdelstyget, som du trär på ramen istället för sittdelstyget. Då blir buggan en liggvagn istället för en sittvagn. Buggan består ju av en ram som du alltså trär olika tyger på för att få ligg- och sittdel. Alla buggor säljes i grundutförande med både ligg- och sittdelstyg.
  • OHs mamma
    sweetpea skrev 2012-01-12 11:21:00 följande:
    Det där är ju själva liggdelstyget, som du trär på ramen istället för sittdelstyget. Då blir buggan en liggvagn istället för en sittvagn. Buggan består ju av en ram som du alltså trär olika tyger på för att få ligg- och sittdel. Alla buggor säljes i grundutförande med både ligg- och sittdelstyg.
    Jaha...så det är inte en "färdig" sittdel resp. liggdel? Nu är jag helt förvirrad :P
    Har jag förstått det rätt att man får en ram till sin vagn som man typ bygger om beroende på om det ska vara sittvagn eller liggvagn? Och att man på den ramen trär tyg? Känner mig helt blåst Skäms
  • imaj

Skruttens mamma: Precis så är det! En ram, olika klädsel beroende på sittdel eller liggdel! Perfekt om man vill byta färg på tyget så blir det inte så dyrt och tjorvigt

• sweetpea
    OHs mamma skrev 2012-01-12 11:23:11 följande:
    Jaha...så det är inte en "färdig" sittdel resp. liggdel? Nu är jag helt förvirrad :P
    Har jag förstått det rätt att man får en ram till sin vagn som man typ bygger om beroende på om det ska vara sittvagn eller liggvagn? Och att man på den ramen trär tyg? Känner mig helt blåst Skäms

Du har förstått rätt, men man behöver inte "bygga om" ramen, tyget gör liksom jobbet åt dig.
  • OHs mamma
    imaj skrev 2012-01-12 11:30:24 följande:
    Skruttens mamma: Precis så är det! En ram, olika klädsel beroende på sittdel eller liggdel! Perfekt om man vill byta färg på tyget så blir det inte så dyrt och tjorvigt
    sweetpea skrev 2012-01-12 11:32:50 följande:
    Du har förstått rätt, men man behöver inte "bygga om" ramen, tyget gör liksom jobbet åt dig.
    Jaha, nu har det gått upp ett ljus för mig Tack!
  • OHs mamma

En fråga till, när de skriver i annonser att vagnen har det "gamla" handtaget eller att handtaget "inte glider"...vad menar dem med det? Är det inte justerbart i höjd då eller?

• mysanr

I vilka baby affärer kan man hitta bugaboo säljer tex babyproffsen dem?
    Bor i örebro men kan tänka mig åka till tex sthlm för att titta på en. Man vill ju provköra irl och studera den innan man köper den, fastän det är 99% säkert att vi köper just en sån =)

• Lindadjo
    OHs mamma skrev 2012-01-12 11:41:18 följande:
    En fråga till, när de skriver i annonser att vagnen har det "gamla" handtaget eller att handtaget "inte glider"...vad menar dem med det? Är det inte justerbart i höjd då eller?
    Det gamla handtaget har typ vingmuttrar som låser styret i läge, istället för snappfästerna, som ofta glider lite. Vingmuttrarna går väl att dra åt hårdare, så då glider inte styret om man drar den i trappor osv. Både nya och gamla är justerbart i höjd.