• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo

Nya snappfästerna ska inte glida heller, så skriver de de nya som inte glider så menar de de. Det var tydligen lite vanligt ett tag att styrena gled ifrån sitt läge lite, inget farligt. Men det blev väl en del reklamationer på grund av det, så bugaboo gjorde om fästerna.

• Broadway

Mysanr: bor i Västerås och här säljer de bugaboo på babyproffsen. Måste ju finnas nån återförsäljare i Örebro!

• RedTopaz

Sweetpea: det är just den jag har fast i rött läder :), blir snyggt! Skrittens mamma: Co. omen är främst till användning i Been för den nyfödda, man behöver inte ha någon till Cammen. Det finns alltså utöver sitt och liggdelstyget som diskuteras ovan även en mjuklift. Sannasvan: du kan absolut sätta friges en på camchassit. :) Mysanr: det är just Babyproffsen som säljer Bugaboo av de stora kedjorna (big Baby oxå?) men det är dyyyrt, köp på nätet om du vill ha bra pris.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • OHs mamma
    mysanr skrev 2012-01-12 12:55:11 följande:
    I vilka baby affärer kan man hitta bugaboo säljer tex babyproffsen dem?
    Bor i örebro men kan tänka mig åka till tex sthlm för att titta på en. Man vill ju provköra irl och studera den innan man köper den, fastän det är 99% säkert att vi köper just en sån =)
    Jag bor också i Örebro och barnbutiken Våra små som ligger mitt emot stallbacken och gamla Björnstugan typ. De säljer Bugaboo. Förut gjorde Babyproffsen det med men när jag frågade för ett tag sen så fick de inte sälja vidare dem för att dem sålde för många. Ska ju vara lite exklusivt att ha en Bugaboo Flört
  • RedTopaz

Dumma iPad!! Cocoonen ska det stå inte Co. omen....

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • OHs mamma
    Lindadjo skrev 2012-01-12 13:02:03 följande:
    Det gamla handtaget har typ vingmuttrar som låser styret i läge, istället för snappfästerna, som ofta glider lite. Vingmuttrarna går väl att dra åt hårdare, så då glider inte styret om man drar den i trappor osv. Både nya och gamla är justerbart i höjd.
    Lindadjo skrev 2012-01-12 13:04:27 följande:
    Nya snappfästerna ska inte glida heller, så skriver de de nya som inte glider så menar de de. Det var tydligen lite vanligt ett tag att styrena gled ifrån sitt läge lite, inget farligt. Men det blev väl en del reklamationer på grund av det, så bugaboo gjorde om fästerna.
    Tack för svaret!
    Lär mig nya saker om Bugaboo hela tiden, spännande
  • OHs mamma
    RedTopaz skrev 2012-01-12 13:32:02 följande:
    Dumma iPad!! Cocoonen ska det stå inte Co. omen....
    Aha, tack för svaret
  • imaj

Att de slutade sälja Bugaboo på Babyproffsen i eran stad för att de sålde för många tror jag inte stämmer, finns massor med butiker som säljer massvis med Bugaboovagnar ex. Barnbutiken, Kidzshop, NK, BigBaby, Pramworld, Babytrader. Tror snarare de slutade sälja för att de inte sålde, har för mig att jag hört att de måste sälja ett visst antal för att få fortsätta göra det. Vet dock inte om det är sant.

• sannasvan

Hej!
    Jag har läst här att man kan använda Cameleons liggdel på en frog.. men frågan är om man kan göra tvärt om? Froggens liggdel på cameleons chassit?
    Jag tycker Froggens liggdel är såå fin, den svarta med vitt/cream inuti. Det jag tycker verkar vara negativt med froggen är att man inte kan höja den. Ni som har Frog upplever ni det som ett problem?

Ni som köpt Bugaboo Frog över nätet i USA, vart har ni köpt den? Var det smidigt?

• LillaMy85

Har en liten fråga till er som kan det här Glad.

Vi har bestämt oss för at köpa en Bugaboo Cameleon men funderar lite på det här med färger. Ska ha mörkgrå bas och är sugna på topptyget i Off white men undrar lite hur praktiskt det är. Blir den lätt smutsig eftersom den är så ljus? Går det att tvätta topptyget? 

Tacksam för tips Glad