Bugaboo-tråd nr 21
Ps googla, manga sidor som Jamfor finns
Ps googla, manga sidor som Jamfor finns
Kenton- så kul! De är väldigt läckra och stilrena, de svarta buggorna. 6000 tycker jag låter vettigt. Det är en riktigt vass vagn och antagligen den mest praktiska på marknaden. Jag kommer att sakna körkänslan i min, men byter för jag vill att Lillen sitter hööööögt. Glöm ej syna chassit- kolla om det glider, hur det beter sig när man fäller ihop (skevheter mm), hur tar bromsen mm.Lycka till!!
Kenton- Gud så kul, förstår dig- den kan du ha massor av glädje av! Tycker liggdelen i buggan är fantastisk- ombonad och stor. Jag la en liten 7 am åkpåse när vintern var som kallast. Gosigt! GLIDCHASSIN- några har haft problem med att det höj- o sänkbara handtaget dras ut när man drar vagnen trots att man "säkrat" den vid en viss höjd. Därav namnet. Sannaw- svårt att säga för det beror helt på skicket men personligen skulle jag ha svårt att ge mer än 4000 kanske?! Men kolla skicket noga. Hjul bromsar chassi mm.
Sannaw: jag tror att det är innan 2008 camen hade skruvchassi och vit etikett på remmen som sitter på styret. Fö likadan vagn. Iofs tror jag glidproblemen finns även på nyare chassin. Nya chassit har vita flärpar man justerar styret med snabbt och enkelt.
SannaW: jaaaaaa klart vagnarna håller- många år dessutom. Alla delar går även att köpa som reservdelar. Och trots att barnaffärerna påstår annat kan cykelfrparatörer oftast fixa ramen och bromsen. Jag tycker kvalitén är bra. Om du inte har tillgång till många beg buggor i ditt län så kolla annonsmarknaden i Stockholm som är alldeles mättad av buggor, så där har du möjlighet att välja o vraka bland färger och jag tycker vagnarna är billigare än i övriga sverige som begagnade. Bussfrakt ej ssk dyrt.
Jakthustru- härligt! Har hittat en köpare till min fina bugga. Vi har haft det bra ihop men nu vill sonen inte sitta bra längre så det blir en ny stokke Xplory! :) om det är något jag redan nu vet jag kommer att sakna är det buggans fina stötdämpning, varukorgen (den är faktiskt stor!), liggdelen (underbar komfort för bebisen) och användbarheten i tbanor/ bussar(får alltid plats). MEN jag kommer inte att sakna hur sjukt svårt det blev att justera sittvinkeln ju tyngre barnet blev. Och tyvärr blev jag rätt trött på att se den för det fullkomligt vimlar av buggor i Sthlm. Men fö- en favoritvagn hos mig, och jag väljer att sluta när det är som bäst :)
Nolis- jag förstår precis vad du menar, har precis Monterat ihop den och den känns som ett rymdskepp! Huuu. Saknar direkt den fina körkänslan i camen. Men eftersom Lillen inte protesterar ett dugg när han ska sättas in i stokken (protesterade hejvilt senaste månaderna i camen, krökte sig bakåt och var omöjlig att få in, så jag fick kämpa ordentligt!) och verkar trivas utmärkt med den höga sitthöjden ska jag verkligen ge den en lång chans ;)
Jakthustru- jag förstår precis - skaffade min Cam i v18! Och har aldrig ångrat den. Hade Lillen varit fortsatt ok med att sitta i den hade den bott kvar. Har faktiskt beställt en baby jogger city mini m 4 hjul också som resevagn! Den verkar suveränt praktisk, och tror den blir enda kärran om 1-1,5 år. Men min hemliga dröm är att skaffa första generationens bugaboo, den som visades 2001 i sex and the city m gamla bugaboologgan. Men var köper man en sån..?
Vad ball costersvagnen är, lite hysterisk bara...
Hehe jag får hänga här i 2 dgr till då... Här är en bildserie på första bugaboon- bugaboo classic. VILL HA. Love it - vore kul av samlarskäl! m524.photobucket.com/albums/poussette83/bugaboo%20classic%20bleu/?src=www Yes stokken är fulsnygg o det ska bli kul att höra vad folk på stan anser. Tidigare blev min orangea bugga alltid berömd! Men buggan känns mer som en vagn för föräldern medan stokken känns bättre för barnet... (iaf de sittande) Ja- bj city mini spöar absolut been, den senare har jag aldrig suktat efter...