• s07

Bugaboo-tråd nr 21

Usch! Vill inte veta vad som kunde hända om den släppt. Chansen kändes dock minimal. Dock blev jag skraj när min son gled ur sittdelen flera gånger för han avskydde selen och lyckades lirka sig loss innan han spändes fast. Och eftersom bygeln satt så stenhårt fick jag trixa honom under den. Droppen kom när jag inte orkade byta sittställning för med hans vikt blev det för tungt. Så den såldes men jag saknar den- lite. Ffa att jag kunde ta hela vagnen under armen och gå uppför trappor !:)

• s07

På tal om att ha sönder buggor undrar jag vilken vagn jag kan rekommendera till en gravid kompis som vill ha en bugaboo då den ryms i bilen och har stor liggkorg, plus ryms i hennes lägenhet. Hon har dock dragit min vagn uppför trappor(jag bar den hemma men drog den uppför till bussen tex), och har joggat med den tom. Håller en bugga för detta?? Vill liksom inte att jag blir beskylld för ha rekat en dålig vagn när den dras sönder. Jag tror inte reklamation skulle funka, dessutom vill hon köpa den begagnad. Har ni vågat dra era buggor uppför trappsteg (i detta fall 10-12 st) flera ggr / dag, håller chassit???? Själv är jag tveksam.

• s07

För hon tycker att "vagnar måste dras upp o tåla mycket". Om inte buggan håller finns ngt liknande jag kan rekommendera?

• s07

Men jag har en stokke och den mekanismen (fälla in hjul) tycker hon är krånglig. Jag tycker hon ska satsa på något klassiskt brio/ emmaljungaåk- borde inte de tåla trappor??

• s07

Är det en begagnad du köpt Janet? Menar du att bebisen huvud lutar nedåt i liggdelen? Jag tror inte min vickade. Hmmm. Är det en äkta vagn du köpt?

• s07

Hm. Nu vet jag att ramen kan vicka lite lätt men osäker på lutet. Någon annan här inne som kan hjälpa till?

• s07

Tja, den är högt inspirerad fast ingen piratkopia, den är tyngre än bugaboon. Jag tycker det är ok m vagnar som utmanar originalet. Oftast leder det till ännu bättre produkter för oss konsumenter. Sen finns det märken som iCandy som tydligt hänger på andra varumärkens popularitet(Apple). I detta fall hakar Trille på både bugaboos design o namn. Fast vagnen är inte exklusivt trilles, har sett samma under olika varumärken...

• s07

Tycker faktiskt bugaboos varukorg är riktigt bra. Inget trillar ur eller blir blött/ smutsigt när det väl ligger i. Jag har lastat redigt mycket ibland men jag tror rekommendationerna är 5 kg max

• s07

Nja organisern är bra men jag tyckte den rymmer 2 blöjor ett par papphaklappar, våtservettersked, matburk och kanske en supertunn plånka. Iphone på sidan och en minivattenflaska i sidfickan. Ingen plats för ombyte

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21